Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Blocka varmvatten under vissa timmar pÃ¥ IVT Greenline HT+?  (läst 244 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad berisen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 136
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Finns det något enkelt sätt att ställa in att man vill blocka vv-produktion helt under vissa timmar?

Jag hittar enbart nÃ¥got som kan funka under menyerna "Tidsstyrningar enligt klocka" men det är ju helt fruktansvärt osmidigt rent användarvänligt.  :)

För att använda det för mitt ändamÃ¥l, dÃ¥ skulle jag ju behöva gÃ¥ in och sätta typ -20° som temperatur och sen behehöva ställa in intervall för varje dag. Det mÃ¥ste finnas nÃ¥got enklare sätt tänker jag men jag är rädd att det inte gör det..  :P

Följdfråga, om jag lyckas blocka VV helt, hur mycket besparing tror ni det handlar om under en dag? Typ mellan 08-16 när ändå ingen behöver varmvatten normalt sett. Har för mig att värmepumpen har en fördelning på typ 70/30 när det gäller värmevatten och varmvatten så det är nog inte så himla mycket.. men många bäckar små gör susen när elen kostar närmare tiokronan per kWh.

Tack på förhand!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!