Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Lös kabel i inomhusdelen?  (läst 2641 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pälle

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
Lös kabel i inomhusdelen?
« skrivet: 22 november 2007, 12:05:52 »
Tjena

Anslöt kablaget till min Julamaskin häromdagen, har inte kopplat ihop resten ännu. När jag lossade klämman vid kabelanslutningarna, (den vita som ska hÃ¥lla fast kablarna) sÃ¥ hittade jag där en liten kabel med en svart 2-polig kontakt i ändan. Kunde inte se nÃ¥nstans där den passar, ska det vara sÃ¥?  Sc:,h

Kabeln var snurrad runt själva klämman så det såg inte ut som att något hade lossnat.

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: Lös kabel i inomhusdelen?
« Svar #1 skrivet: 22 november 2007, 13:03:38 »
Stämmer. Det finns en 2 trÃ¥ds kabel som hänger lös och inte är ansluten (tror det var svart/röd med svart sockel). Vad den är till för har jag ingen aning om, antingen slavstyrning eller för test-mätning, det finns ingen dokumentation om denna "blindtarm", sÃ¥ det är bara att köra igÃ¥ng schabraket.  ^-^
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad Pälle

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
SV: Lös kabel i inomhusdelen?
« Svar #2 skrivet: 25 november 2007, 18:54:28 »
Phuuu!  studs Vad bra, dÃ¥ slipper jag försöka hitta nÃ¥t ställe där den passar. Har i X antal veckor väntat pÃ¥ kompisens kompis som ska komma och installera Ã¥t mig  knUp.

Just nu så håller jag värmen i garaget (85kvm) med en 1200 watts kupevärmare som går på timer, kör den 2 timmar på morgonen och 3 timmar efter att bilen körts in på kvällen. Håller iallafall 3-5 plusgrader då det är några minus ute... dock ingen bra lösning i längden. Det är ju rätt mycket yta att värma såatte...

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!