Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med WiFi interface till Mitsubishi MSZ-FH25VE  (läst 5068 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hosse

  • Gäst
Hosse
Problem med WiFi interface till Mitsubishi MSZ-FH25VE
« skrivet: 22 december 2014, 19:52:43 »
Har precis köpt mig ett WiFI interface till den nya Luft/luft Mitsubishi pumpen i stugan. Pumpen är en MSZ-FH25E och WiIF interfacet är en MAC-5571F-E. Installeringen av WiFi modulen var en OK grej. Det är värre med att få kopplat den på internet. För det första kräver Mitsubishi att jeg har en router med WPS knapp och som stödjer WPA2-AES. Så jeg köpte den billigaste med detta på Elgiganten. Det blev en Netgear N300. Mitshibishi säger att dom bara har testat med Belkin 600 og 750, och kan därför inte supportera andra routere. Tyvärr så säljs inte dessa routere längre i butiken.

Själva installationen ska egentligen vara enkel. Man trycker på WPS knappen på routeren och sen på WiFi modulen och man har under 2 minuter möjlighet för automatisk paring. Detta gav jag upp efter 10 ganger og bytte till paring med ID nr. Detta gick bra och routeren hittade WiFi modulen. MEN när detta är gjenomfört så indikerar fortfarande WiFi modulen att den har kontakt med värmepumpen, men inte internet.

I admin i routeren kommer enheten upp som "okänd" men med riktig MAC adress. tyvärr ramlar den ut och in på listan över enheter hela tide, så det verkar inte som om det är stöd för denna routeren.

Detta är märkligt då jag trodde att WPS var en typ av standard?

Nån här som varit med om detta tidigare, eller som har en fungerande installation? Nån tips eller länkar att sända mig? Mycket tacksam för hjälp här:-)

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: Problem med WiFi interface till Mitsubishi MSZ-FH25VE
« Svar #1 skrivet: 22 december 2014, 23:35:01 »
För mig fungerade det direkt. Det jag gjorde var att trycka på knappen på MAC5571F-E först och sedan snabbt till rotern för att trycka på WPS-knappen.
Använder du MAC-filter ? Jag har låst min router med MAC-adress och lagt till den i listan och det fungerar bra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!