Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nya Wifi-modulen (K30) och Home assistant  (läst 2600 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad feffemannen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
Nya Wifi-modulen (K30) och Home assistant
« skrivet: 17 juli 2023, 11:06:37 »
Hej!

Har precis fått vår IVT AirX uppkopplad via den nya Wifi-modulen K30. Fungerar finfint i IVT Anywhere II-appen, men nu vill jag gärna ha möjligheten till övervakning och automatisering med hjälp av Home Assistant. Jag har försökt att använda integreringen https://github.com/bosch-thermostat/home-assistant-bosch-custom-component men utan att lyckas. Någon som lyckats?

Mvh
Fredrik

Abra

  • Gäst
Abra
SV: Nya Wifi-modulen (K30) och Home assistant
« Svar #1 skrivet: 25 september 2023, 12:42:56 »
Samma här, precis fått in en K30 och allt lirar i IVT anywhere II, men HA custom integrationen hittar den inte via http, det funkar heller inte med xmpp, dvs att gå mot bosch-molnet.


arkey70

  • Gäst
arkey70
SV: Nya Wifi-modulen (K30) och Home assistant
« Svar #2 skrivet: 20 oktober 2023, 14:23:03 »
Jag har kopplat upp min IVT AirX mot Home Assistant medelst just nämnda integration och det gick bra. Enda undantaget är att några enstaka sensorers värden inte fångas upp. Viktigt är att ha rätt IP angivet till aggregatet och att man anger token utan de bindestreck som man ser i gränssnittet på kontrollenheten. Lösen är det man angav vid registreringen av anläggningen via Anywhere 2 appen. Sedan måste man aktivera alla sensorer man vill använda då integrationen som default installeras med alla inaktiverade.

Utloggad feffemannen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: Nya Wifi-modulen (K30) och Home assistant
« Svar #3 skrivet: 24 oktober 2023, 21:31:32 »
Hej!

Intressant att du lyckats få in AirX med en K30-wifi-modul. Jag har tycker jag testat med allt, men lyckas bara inte. Vilket lösenord är det som ska användas? I appe Anywhere II loggar jag in med en "singleKey id" (med epost och lösenord) och tror aldrig att jag angivit något lösenord för värmepumpen (eller wifi-modulen).

Kontrollfrågor: Har du värmepumpen uppkoplad med den "nya" wifi-modulen (K30)?

Edit: Hittade följande "issue" på github som verkar högst relevant: https://github.com/bosch-thermostat/home-assistant-bosch-custom-component/issues/335
« Senast ändrad: 24 oktober 2023, 21:45:09 av feffemannen »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 703
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!