Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: E7-62 feil  (läst 659 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SvelnL

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
E7-62 feil
« skrivet: 09 december 2023, 11:05:09 »
Takk for medlemskapet. Vi har et bergvarme til vann anlegg her i Norge som er drøyt 10 år. Dere i Sverige var nok tidligere ute enn oss for jeg har problemer med å finne noen som har særlig mye erfaring med så gamle anlegg. Det er to vertikale trykkutjevningstanker i systemet med membran inni mellom luft og vann og begge disse måtte vi skifte. Men da vi gjorde det på Brine siden begynte vi å få E7-62 melding etter 2-3 dager. Det ble satt på et utluftingskar på toppen ved siden av påfyllingsmekanismen, så det er på plass. Jeg har også undersøkt om vi har den ledningsskarven som enkelte sliter med, men det har vi ikke.
Ut fra det jeg lest meg opp til er det sannsynlig at det er luft.  Trykket pÃ¥ Brine siden er for lavt til at manometeret ut. Det kjenner jeg ogsÃ¥ nÃ¥r jeg slipper litt luft ut av utluftingskaret.  Men eksperten her mener det ikke betyr noe.
Så ser jeg at noen kjører en ekstern pumpe timevis for å lufte ut anlegget, men hvordan kobles det? Hos meg er det bare en kran å koble til for å presse inn væske.
Installatøren som hjelper meg forsøker å få hjelp fra Daikin i Oslo, men de hevdet at de aldri hadde hørt om E7-62 så det forteller litt om dem.
Hva foreslår dere med erfaring fra dette? Jeg ser at pumpen på Brine kretsen gir ca 25 ltr/min.
Systemet heter EGSQ10S18A9W.
På forhånd takk for svar.

Utloggad SvelnL

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: E7-62 feil
« Svar #1 skrivet: 13 december 2023, 22:11:56 »
Hei igjen,
En liten oppdatering. Jeg regnet med det var luft på Brine siden så jeg kjøpte maken pumpe på Jula som beskrevet i et annet innlegg og flushet systemet. Først i samme retning som vannstrømmen, men det hjalp ikke. Men så kjørte jeg motsatt vei og etter det har systemet gått som det skal.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4721
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: E7-62 feil
« Svar #2 skrivet: 13 december 2023, 22:29:36 »
Jepp luften stannar på väg ner i hålet, ligger och snurrar där, pumpen kunde inte få ner luften. När du pumpade baklänges så kom luften med bort. Bra gjort och God Jul

Utloggad SvelnL

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: E7-62 feil
« Svar #3 skrivet: 15 december 2023, 10:19:38 »
Takk for svar og God Jul ja. Dette forumet er supert. Ikke noe som ligner i Norge. Dere er nok langt foran oss i dette.😀

Utloggad SvelnL

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: E7-62 feil
« Svar #4 skrivet: 09 januari 2024, 08:39:18 »
Hei igjen,
Som jeg har skrevet sliter jeg med E7-62 feilmelding. Jeg luftet for 4 uker siden og da gikk den til nesten Jul før den stoppet igjen med samme feilmelding. Jeg luftet igjen og da gikk den til rett over nyttår før den stoppet. Jeg luftet igjen i går, begge veier, og nå har den stoppet to ganger etter ca 4 timer. Når jeg slår av hovedbryteren, venter ett minutt og slår den på, starter den og går helt normalt før den stopper igjen etter noen timer. Så kanskje dette ikke bare er luft som er problemet?
Mitt problem er at jeg har ikke funnet noen i Oslo som har erfaring med slike problemer på denne type anlegg. De som hjelper meg er et selskap anbefalt av Daikin service, men de har åpenbart ingen erfaring med dette og aldri hørt om denne feilmeldingen.
Er det noen som har tips om en erfaren serviceperson som kan dette?

Utloggad SvelnL

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: E7-62 feil
« Svar #5 skrivet: 09 januari 2024, 15:20:22 »
Litt tilleggsopplysninger:
Ekspansjonstanken på brinekretsen ble skiftet og jeg regner med det er luft som var i denne som kom inn i systemet ved at reparatøren ikke fylte den før montasje.
Det er montert en luftballong på røret som kommer opp av borehullet, men ikke den som går ned.
Jeg har en 520 Multifill kontakt som jeg kobler til bed lufting. Den har et filter. Er dette det eneste filteret på brinekretsen.
På forhånd takk for svar.

Utloggad Mofongo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: E7-62 feil
« Svar #6 skrivet: 02 mars 2024, 22:04:33 »
Är problemet löst? Hur?

Utloggad Mofongo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: E7-62 feil
« Svar #7 skrivet: 18 mars 2024, 07:18:40 »
Rörfirman i samarbete med bla Daikin kom fram till ett byte av Kontaktor för bärarpump K6M "o" löste problemet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!