Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Nollställ min räknare innan du tappar fler forumister. Tack.  (läst 10966 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
 Tydligen uppfattas jag som proffs ibland. Fast jag skrev i signaturen att jag är amator. Fet ãr bara min och mina bekantas pumpar som jag trimmar.
Så. Nollställ räknaten eller skapa en titel typ /nyfiken/
för att jag ska kunna vara lite friare. Om du läser anmällda av mig tråden, förstår du vad jag menar.Jah gillar ditt forum och vill inte göra forumet lidande p.g.a. att tolk tror jag ãr proffs på pumpar.
Tack.
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34819
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
OK, jag har ändrat ditt antal inlägg sÃ¥ ingen skall tro att du kan nÃ¥got, en ovanlig förfrÃ¥gan, men OK - det är gjort.  Sc:,h
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad David Rinnan

  • Svart bälte i frÃ¥gor...
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 6954
  • Karma +61/-60
  • Kön: Man
  • Teknikintresserad
kan du ge mig röda fyrkanter också. När du ändå är i gasen rickard
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Tack!
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34819
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
kan du ge mig röda fyrkanter också. När du ändå är i gasen rickard

Glöm din dröm.  ;D
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Men kan man fÃ¥ rosa fyrkanter dÃ¥  ::)
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Ni har ganska bra idee! Amatorer gula, ägare ock moderatorer röda. Och de som på något sätt jobbar/kan. Blåa! Och endast de med röda skulla kunna avgöra vem skulle få blåa!

Jag är i.a.f. nöjd.
Men ovanstående skulla vara rättvisst!

Rickard. Kan du tänka dig bjuda NIBE hit?
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad GDS-Jan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3965
  • Karma +10/-7
Ni har ganska bra idee! Amatorer gula, ägare ock moderatorer röda. Och de som på något sätt jobbar/kan. Blåa! Och endast de med röda skulla kunna avgöra vem skulle få blåa!

Jag är i.a.f. nöjd.
Men ovanstående skulla vara rättvisst!

Rickard. Kan du tänka dig bjuda NIBE hit?

Det är inget som säger att han som gnällde kan mer än dig.
Han äger inte ens en Nibepump.

Men han kanske formulerar sig lite bättre men det gör honom inte bättre.
Bor i 180m2 2-plan villa+hel källare i Bergslagen. Värmer huset med en NIBE-F600P FLVP och en egenkonstruerad 4m2 Luftsolfångare. Snart en F1145-6.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Det handlar inte om att kunna eller inte. Rickard uttryckte sig helt klart en gång. Kommer inte ihåg i vilket inlägg. Men det var i stilen med att den informationen man skaffar/får här på forumet skall vara till att den behövande undersöker det djupare. Och att forumet inte kan taga ansvar för alla råd som ges här.

Och det är riktigt. Även en sjuksköterska kan ge fel råd. Därför har vi doktorer med höga löner (som kan göra fel ändå) som tar ansvar för det de säger.

Forumet är alltför viktig för mig (som kunskapsbas) för att jag ska låta Rickard tappa forumister. För mig spelar det ingen roll om det står 10000 eller 10 inlägg i min räknare.
Dock hade det varit säkrare att ha skrivet i klartext att man är bara forumist som ICKE arbetar med värmepumpar. Samtidigt är det ett sätt att umgås för många av oss. Man träffar likasinnade som är teknik intresserade.

Bland det bästa här är Rickards regler om det med stavning m.m. Det finns ett antal forum i ex.v. polen där man blir utsläng bara man stavar lite fel. Således kan dyslektiker och andra bara läsa... Liknande inträffade en gång (säkert flera gånger) på byggahu, där folk (Idiot forumister) skrattade åt en kille som kunde inte uttrycka sig.
Det var nog en lite äldre norrlänning. Sen dess går han in på forumet utan att skriva ett ord.

Själv anser jag att även de som har problem med att skriva kan tillföra MYCKET! Det de har i huvudet kan de inte föra in på pappret. Så är det bara... Dessutom är det så lätt att bli missuppfattat i texten.

Så nu är jag nöjd. Synd att en del inte läser signaturer. Där skrev jag AMATÖR!

Och jag tänker inte uppge några namn på de m som hjälpte mig på NIBE!

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=46621.msg462762#msg462762

Och han ville ha det! NIX!
« Senast ändrad: 08 mars 2012, 09:47:39 av BigGitt »
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34819
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Alla tillverkare är välkomna i forumet, så länge de inte gör reklam för sina produkter.

Att markera folk i "branschen" med blå fyrkanter var ingen dum ide, det skall jag göra när jag får tid.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad lunk Umeå

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥, Västerbotten
  • Antal inlägg: 2503
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lär mig vartefter...
Borde inte färgerna stämma med hur vi uppfattar dom i andra sammanhang?

Glada amatörer fÃ¥r ljusblÃ¥tt, för att markera att vi är ofarliga och ofta lite blåögda?  ::)

Tekniknördar får gult, för där kan man inte vara helt säker på att svaren inte färgas av nån inbiten åsikt i nån viss fråga.

Branschfolk fÃ¥r rött, för där gäller det att se upp!  ???

Och moderatorerna fÃ¥r grönt, för dom är dom enda som alltid har fritt fram pÃ¥ alla sätt och vis!  ;D
EcoEl 1550 + EcoTank (i pannrum 3 m2 nästan mitt i huset) + EcoAir PolarEdition 107 + Parca 318 kökspanna (vedeldning)
Västerbottensgård (2 plan, timmerstomme) från 1860-talet, 5 mil norr om Umeå, boyta 220 m2, totalrenoverad och tilläggsisolerad 1989
Medel besparing för värme och VV under 5 år: 53%

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Borde inte färgerna stämma med hur vi uppfattar dom i andra sammanhang?

Glada amatörer fÃ¥r ljusblÃ¥tt, för att markera att vi är ofarliga och ofta lite blåögda?  ::)

Tekniknördar får gult, för där kan man inte vara helt säker på att svaren inte färgas av nån inbiten åsikt i nån viss fråga.

Branschfolk fÃ¥r rött, för där gäller det att se upp!  ???

Och moderatorerna fÃ¥r grönt, för dom är dom enda som alltid har fritt fram pÃ¥ alla sätt och vis!  ;D

Och du kommer att begära orange/svart. För att du är duktig på att snacka ;)
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad lunk Umeå

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥, Västerbotten
  • Antal inlägg: 2503
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lär mig vartefter...
Nej nej, VIT för att jag är sÃ¥ oskyldigt snäll.   ::)
EcoEl 1550 + EcoTank (i pannrum 3 m2 nästan mitt i huset) + EcoAir PolarEdition 107 + Parca 318 kökspanna (vedeldning)
Västerbottensgård (2 plan, timmerstomme) från 1860-talet, 5 mil norr om Umeå, boyta 220 m2, totalrenoverad och tilläggsisolerad 1989
Medel besparing för värme och VV under 5 år: 53%

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Nej nej, VIT för att jag är sÃ¥ oskyldigt snäll.   ::)

Och oskuld ;)
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Och vad betyder "Dignitär"  ???
Hittar det ju inte ens på Wikipedia...


Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad lunk Umeå

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥, Västerbotten
  • Antal inlägg: 2503
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lär mig vartefter...
Dignitär:
innehafvare af äreställe (vid ett hof o. d.) l. af ett högt ämbete (inom stat l. kyrka), rangperson, storman (Svenska Akademins Ordlista 1912).

överhetsperson, person av rang, pamp, högdjur, höjdare
EcoEl 1550 + EcoTank (i pannrum 3 m2 nästan mitt i huset) + EcoAir PolarEdition 107 + Parca 318 kökspanna (vedeldning)
Västerbottensgård (2 plan, timmerstomme) från 1860-talet, 5 mil norr om Umeå, boyta 220 m2, totalrenoverad och tilläggsisolerad 1989
Medel besparing för värme och VV under 5 år: 53%

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Dignitär:
innehafvare af äreställe (vid ett hof o. d.) l. af ett högt ämbete (inom stat l. kyrka), rangperson, storman (Svenska Akademins Ordlista 1912).

överhetsperson, person av rang, pamp, högdjur, höjdare

OK, dÃ¥ har jag fÃ¥tt rätt titel pÃ¥ forumet iaf  Thumbsup
Vill ju inte framstÃ¥ som nÃ¥n amatör  :D

 8)
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Och vad betyder "Dignitär"  ???
Hittar det ju inte ens på Wikipedia...

Det betyder att du kan allt om värmepumpar. Skriver du lite fel, får folk kasta skit på dig.
Ska vi infora detta i WIKI?  *roflmao*
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad GDS-Jan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3965
  • Karma +10/-7
DIGNITÄR diŋ¹nitä⁴r, stundom dig¹ni-, äfv. -æ⁴r (diggnitä'r DALIN), m.; best. -en, äfv. -n; pl. -er. ( dignitarier, pl. Conv.-lex. (1821))
[jfr t. dignitär, af fr. dignitaire, afl. af dignité (se DIGNITET); jfr eng. dignitary, t. dignitar(ius)]
[DIGNITÄR 0]
innehafvare af äreställe (vid ett hof o. d.) l. af ett högt ämbete (inom stat l. kyrka), rangperson, storman. Conv.-lex. (1821). Alla Kyrkans dignitärer. NORDSTRÖM Samh. 1: 254 (1839). (En suverän) visar sig .. aldrig herrligare i sin storhet och sitt majestät, än då han kring sig församlar rikets dignitärer och folkets ständer. BOLIN Statsl. 1: 279 (1870). Det var Sveriges lycka och revolutionsmännens ära, att efterräkningarna ej sträcktes längre än till konungen och några få af hans dignitärer. FORSSELL i 3 SAH 3: 98 1888; i fråga om revolutionen 1809). När en sådan dignitär (som en generaldirektör l. en president) faller i onåd. MODIN Pascal 282 (1890). En hög kyrklig dignitär. H. SOHLBERG i Verdani 1890, s. 303. Man ser .. hur ytterst noga han (dvs. K. XII) håller på sin värdighet som den främmande suveränen gent emot de högsta turkiska dignitärerna och det tatariska furstehuset. QUENNERSTEDT Kalabaliken v. Bender 8 (1910). – särsk. bildl. om person som i ngt afseende intger en framstående ställning (inom en klass l. dyl.); stundom med lätt ironisk anstrykning: potentat. Under andra förhållanden kunde Atterbom möjligtvis och skulle troligtvis hlifvit en verklig skaldisk dignitär. KULLBERG Mem. 1: 90 (1835). Är det .. något ovanligt att i våra dagar påträffa naturforskare och andra vetenskapliga dignitärer, som .. hålla till godo med den ära, som blifvit fråndömd skaparen? SUNDBERG Farl. 2 (1873). jfr RIKS-, STOR-DIGNITÄR
Bor i 180m2 2-plan villa+hel källare i Bergslagen. Värmer huset med en NIBE-F600P FLVP och en egenkonstruerad 4m2 Luftsolfångare. Snart en F1145-6.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
"stundom med lätt ironisk anstrykning: potentat."

Vi som inte är i branschen kanske skulle benämnas potentater istället  ;D
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
"stundom med lätt ironisk anstrykning: potentat."

Vi som inte är i branschen kanske skulle benämnas potentater istället  ;D

"Certifierad potentat inom värmepumpar" tycker jag blir bra  ;)
Och plupparna skulle isf va i regnbÃ¥gens färgskala  Thumbsup
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad GDS-Jan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3965
  • Karma +10/-7
Det betyder att du kan allt om värmepumpar. Skriver du lite fel, får folk kasta skit på dig.
Ska vi infora detta i WIKI?  *roflmao*

Jantelagen = Du skall inte tro att du är nÃ¥t om du inte är certifierad  ;D
Bor i 180m2 2-plan villa+hel källare i Bergslagen. Värmer huset med en NIBE-F600P FLVP och en egenkonstruerad 4m2 Luftsolfångare. Snart en F1145-6.

Utloggad lunk Umeå

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥, Västerbotten
  • Antal inlägg: 2503
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lär mig vartefter...
Jantelagen 2 = ... och du ska inte tro att du är nÃ¥t även om du ÄR certifierad!   :P
EcoEl 1550 + EcoTank (i pannrum 3 m2 nästan mitt i huset) + EcoAir PolarEdition 107 + Parca 318 kökspanna (vedeldning)
Västerbottensgård (2 plan, timmerstomme) från 1860-talet, 5 mil norr om Umeå, boyta 220 m2, totalrenoverad och tilläggsisolerad 1989
Medel besparing för värme och VV under 5 år: 53%

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Jäntelagen av Gudrun Hjelte.

"Du ska tro att du är något.
Du ska tro att du är lika god som alla andra och alla andra lika goda som du.
Du ska tro att du är lika klok som andra, ibland klokare.
Du ska veta att du är lika bra som andra. Om du vet att du gör ditt bästa, kan du uppskatta dem som är bättre.
Ibland vet du mer än andra.
Du är inte förmer än andra, men du är enastående som alla andra.
Du duger till mycket.
Skratta åt dig själv och din värld – det gör dig fri.
Du ska tro att många bryr sig om dig.
Du ska tro att du kan lära andra en hel del och lära av dem.
VARFÖR? För att du är någon, en som behövs!"
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad lunk Umeå

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥, Västerbotten
  • Antal inlägg: 2503
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lär mig vartefter...
"Hellre mycket av allt än lite av varje!"

"Hellre rik och frisk än fattig och sjuk!"

"Hellre gÃ¥r jag pÃ¥ krogen och äter, än sitter hemma och ser mina barn svälta!"  :D
EcoEl 1550 + EcoTank (i pannrum 3 m2 nästan mitt i huset) + EcoAir PolarEdition 107 + Parca 318 kökspanna (vedeldning)
Västerbottensgård (2 plan, timmerstomme) från 1860-talet, 5 mil norr om Umeå, boyta 220 m2, totalrenoverad och tilläggsisolerad 1989
Medel besparing för värme och VV under 5 år: 53%

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!