Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Beställt en FD35VABH till sommarstugan.  (läst 1123 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
Beställt en FD35VABH till sommarstugan.
« skrivet: 12 april 2012, 15:28:35 »
Har efter lite förhandlande fått med installation (Inklusive rot avdraget) 18200 kr, ser dock att man kanske kan komma under 18000 kr men jag tycker ändå det verkar vara ett vettigt pris. Installatör innom ett vettigt avstånd.
Skall sitta i en ombygd gammal Hallandslänga, öppen planlösning och många kubik att snurra runt på. Golvvärme och öppna spisen räcker tyvärr inte riktigt till framför allt på natten och morgonnen. Lite svalka på sommaren kan ju vara bra också kan jag tänka mig...

Har lusläst det mesta och det verkar vara väldigt få fel på denna pumpen, såg dock något om isbildning men det verkar inte vara överrepresenterat vad jag kan se.
Jag hoppas ju naturligtvis att man har gjort ett bra val, det finns ju alldeles för mÃ¥nga att välja mellan ju!  ::)
Vad tror experterna?
Detta är förövrigt min första Luft/ Luft värmepump, men hoppas ju att det skall bli bra och att frugan slutar tjöta om värmen och elförbrukningen....  :'(

Olof
« Senast ändrad: 12 april 2012, 21:01:15 av Abuquir »
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!