Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ny IVT GEO 612C, frÃ¥gor  (läst 815 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SueCia

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ny IVT GEO 612C, frågor
« skrivet: 18 oktober 2023, 08:42:20 »
Hej!

Får en IVT GEO 612C installerad just nu, rörmokaren blir klar imorgon och jag ska köra igång med elen själv idag.
Rörmokaren som sålt värmepumpen säger att den inte har stöd för trådbunden innegivare, stämmer det? Trist att börja med att bli besviken direkt :(
Är det samma sak med nätverk, inget stöd för trådbundet nätverk?

Finns det reläutgångar att plocka ut summalarm ifrån?

Något speciellt jag ska be rörmokaren om? Behöver jag ha några behörighetskoder osv?
Vill inte bli beroende av rörmokarfirman för att justera inställningar.

Det är inte med någon strömtrafo i leveransen, inget jag kom ihåg att fråga efter när jag beställde.
Har GEO 612C stöd för strömtrafos? Är det som det var senast jag installerade en värmepump, att en 4ledare räcker?
Kan jag lägga till strömtrafo i programvaran själv, eller brukar rörmokaren begränsa såna funktioner?

Utloggad anbi

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: TranÃ¥s
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Ny IVT GEO 612C, frågor
« Svar #1 skrivet: 18 oktober 2023, 09:10:52 »
Hej,

Det går jätte bra att ansluta en trådad rumsgivare till Geo 612, Nätverk ansluts via Wifi, finns ingen trådad anslutning för nätverk.

Vill man ha effektvakt så är detta ett tillbehör.
Renoverad och tillbyggd sommarstuga, Nu vattenburen golvvärme med IVT HT Plus C9 samt luft/luft för kyla.

Förbrukning 10500kWh

Utloggad Permo

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
  • Lär mig om värmepumpar
SV: Ny IVT GEO 612C, frågor
« Svar #2 skrivet: 18 oktober 2023, 20:20:08 »
Lånar din tråd för jag har GEO 516 men efter massa strul fått menypanel från 616 (det är väl samma panel till alla i 600 serien?) Hur loggar jag in som administratör på denna menypanel? På 516 kunde jag se kompressorhastighet och dess börvarvtal, men det hittar jag inte på nya menypanelen och tacksam för svar.
I övrigt förstår jag inte varför IVT konstruerar en toppmodern värmepump för villor som prioriterar varmvatten?! För sådana som mig med stor äldre fastighet med klen isolering funkar inte detta, även med bypass nu installerad. Så har inte IVT konstruerat sina värmepumpar för större fastigheter såsom flerfamiljshus och kommersiella fastigheter utan där är värme prioriterat.
Har inte tjänat in ett dugg jämfört med min Thermia 105 sÃ¥ inte  särskilt imponerad.
« Senast ändrad: 18 oktober 2023, 21:46:20 av Permo »

Utloggad SueCia

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny IVT GEO 612C, frågor
« Svar #3 skrivet: 19 oktober 2023, 17:07:15 »
Hej,

Det går jätte bra att ansluta en trådad rumsgivare till Geo 612, Nätverk ansluts via Wifi, finns ingen trådad anslutning för nätverk.

Vill man ha effektvakt så är detta ett tillbehör.

OK nu är pumpen i drift, frågan är. Kan jag köpa in den trådbundna givaren någonstans?
Jobbar på ett energibolag med avtal hos Ahlsell, Elektroskandia, Rexel, Solar och så vidare. Kan dessa grossister få hem IVT givare tro? :)

Vill ju inte behöva anlita rörmokaren för såna små skitsaker liksom.

Utloggad anbi

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: TranÃ¥s
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Ny IVT GEO 612C, frågor
« Svar #4 skrivet: 20 oktober 2023, 07:25:03 »
IVT säljs via Återförsäljare, bara ta kontakt med ett IVT Center så kan du köpa givaren där.
Renoverad och tillbyggd sommarstuga, Nu vattenburen golvvärme med IVT HT Plus C9 samt luft/luft för kyla.

Förbrukning 10500kWh

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!