Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Undercentral-fläktrum  (läst 1751 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Miranda

  • Gäst
Miranda
Undercentral-fläktrum
« skrivet: 11 februari 2017, 17:53:02 »
Hej,
I skolan fick vi besöka undercentralen där fläktrummet finns. Där fanns komponenter som bland annat filter, roterande värmeväxlare, rökdetektor, kylbatteri mm. Jag vet vad dessa komponenter är och hur de fungerar, men problemet är att jag inte vet hur dessa komponenter fungerar i ett fläktrum. Hur går det till?
Alla fläktrum är inte uppbyggda likadant, men jag antar att de fungerar i princip på samma sätt. Jag kan inte hitta något om det på nätet, så jag är tacksam om någon kunnig kan förklara kort hur ett fläktrum fungerar.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7650
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: Undercentral-fläktrum
« Svar #1 skrivet: 11 februari 2017, 19:30:16 »
Fläktrum kan vara mycket olika sÃ¥ nÃ¥tt enkelt svar kan du inte fÃ¥. Ett fläktrum är helt enkelt ett rum där man har div "apparater" för ventilation och ofta även för värme. I större "hus"  finns det ofta flera fläktrum.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!