Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CTC KondensvattenskÃ¥l  (läst 2122 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Shapern

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
CTC Kondensvattenskål
« skrivet: 02 september 2008, 23:10:33 »
Hejsan,

Jag har en CTC EcoAir 107. Till denna tänkte jag nu ansluta en CTC Kondensvattenskål. Jag skulle vilja höra om någon har några åsikter/kommentarer om denna produkt och hur väl den fungerar tillsammans med värmepumpen?

Jag tänker ansluta denna skålens utlopp till en slang som kopplas på dagvattenledningen och iväg ...
PÃ¥ sÃ¥ vis hoppas jag slippa gjuta betongplatta och mixtra med att behöva flytta pumpen osv, osv 

Dock vill jag vara någorlunda övertygad om att det fungerar innan jag gör ett köp.

Kommentarer tack  studs !

// Shaper

Utloggad larryd

  • Har litet erfarenheter men ingen riktig
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2718
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: CTC Kondensvattenskål
« Svar #1 skrivet: 03 september 2008, 11:45:41 »
Ja...

den funkar för mig, fast ordentligt prövat är det inte. Vintern var varm.

Men jag har grävt ner en 50mm isolerad (20mm) avloppsledning med en markvärmekabel i, ansluten till stuprör/dagavlopp. BÃ¥de kondenslÃ¥dans värmekabel och markvärmekabeln har jag satt  strömbrytare pÃ¥, som jag kopplar pÃ¥, när det varit kallare än -5 ºC nÃ¥gra dagar. (Kopplade pÃ¥ en gÃ¥ng förra vintern)

Man kan tycka att det var mycket jobb, men alternativet kändes jobbigare. CTC rekommenderar att man alternativt gräver ut 1m3! under pumpen och fyller med singel.
180m2 i två plan. Dessutom 110m2 källare och garage/souterräng. B.å 1928. Stockholm.
 L/V CTC Ecoair105, dockad mot Pulsonex panna. 2rörs radiatorsystem. VV (efter)beredare 50l. 2st Panasonic E9DKE, varav en i källaren/garage/souterräng.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 743
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!