Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Greenline med felaktigt installerad kylkrets  (läst 202 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LJT

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
IVT Greenline med felaktigt installerad kylkrets
« skrivet: 19 november 2023, 12:03:32 »
Hej,

Jag är nyinflyttad till ett hus med en Greenline E9 från 99.

När jag flyttade in beställde jag service av ett IVT-certifierat bolag. Teknikern konstaterade att när kompressorn byttes 2016 installerades ny kylkrets (tror det var namnet) upp och ned. Tydligen ett misstag som var vanligt då orginalkretsen satt på det sättet.

Det var samma bolag som var där nu som utförde renoveringen 2016. Teknikern sa att felinstallationen gör att kretsen fryser och kompressorn går mycket med låg effekt. Vidare ansåg han att det inte är värt att fixa nu, bättre att byta pump.


Jag har nu märkt att elförbrukningen är hög då kompressorn går hela tiden. Är det någon som vet om felaktigt installerad kylkrets leder till resultatet som teknikern sa och om det verkligen är så svårt att fixa?

Kretsen i frÃ¥ga är den med mycket is pÃ¥ i bifogat bil. 

Med vänlig hälsning
Lars
[


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!