Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rotex HPSU energimÃ¥ting  (läst 1302 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ravmagn

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Rotex HPSU energimåting
« skrivet: 08 april 2012, 17:01:56 »
Jag skrivar inte så bra svenska, men vil forsøka, om det inte går, så blir det på engelsk :)

Jag har kjøpt en Rotex HPSU Varmepumpe, och den kjører mycke fint. Saken er den, at jag ønskar at se hur mycke Varmpumpan bruker i kwh.


I display er der noget som heter: IN1, IN2 och IN3.

I Installationsmanualen kan man se, at der kan tilkoblas utstyr til pumpan, så man kan se hur mycke den brukar i kwh, er der nogon som kan se, hva det er for utstyr jag trenger for at få denna funktionen til at verka?

Jag har bifogat tvo bilder:)
brgds
« Senast ändrad: 08 april 2012, 19:53:31 av ravmagn »

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Rotex HPSU energimåting
« Svar #1 skrivet: 09 april 2012, 01:16:03 »
Det verkar vara anslutningar för att läsa av lysdioden eller S0-utgången på elmätaren för att räkna kilowattimmarna. Har du en separat elmätare till värmepumpen?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad ravmagn

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: Rotex HPSU energimåting
« Svar #2 skrivet: 09 april 2012, 19:28:17 »
Det verkar vara anslutningar för att läsa av lysdioden eller S0-utgången på elmätaren för att räkna kilowattimmarna. Har du en separat elmätare till värmepumpen?
Tack så mycke for svaret. Nei jag har inte seperat elmåtere til varmepumpen. Jag bor På Færøarna, och vi har inte samma typ elmåtere som i Sverige (med blinkande diod).

I texten står der: "Pule input current meter" och tenkte jag, at det kansje er ett instrument som kan tilkoblas. I dispay hittar man IN1, IN2 och IN3, dom er blanka, eller visar inte nogot.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Rotex HPSU energimåting
« Svar #3 skrivet: 09 april 2012, 19:34:51 »
Det går ju att koppla in egna elmätare för de saker man vill ha lite extra koll på. Den här kanske skulle funka: http://www.energibutiken.se/sv/elmatare/17-3-fas-elmatare-siemens-landis-gyr-zmd120mer53.html
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!