Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fel levererad Nibe 1215  (läst 5558 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PerF

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Gotland!
  • Antal inlägg: 1132
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • No more oil!
SV: Fel levererad Nibe 1215
« Svar #15 skrivet: 04 februari 2005, 16:00:11 »
Synd kanske att du inte tog till lite extra meter, det brukar vi tjata om. Men hoppas det funkar... annars kan det finnas ett sätt öka på med en "stump" ytjord, om du nu behöver/har plats för det....

har man ont om plats kan man ju ta o gräva ner den där nya kolektorslangen som jag såg i nån tråd.

http://www.ivt.se/dokumentarkiv/pdf/Pr_bladKompaktkollektor.pdf

IVT:s kompaktkollektor fungerar bara bra om man har nån form av återladdning. Annars blir energiuttaget mer m2 mark på tok alldeles för högt. Jag skulle inte använda den för att förstärka en klen borra utan att kunna återladda med frånluft. Däremot tror jag att den kan fungera bra tillsammans med en frånluftspump som IVT:s Twin.
Hus 1:220m2 kalkstenshus 1 1/2 plan uppfört 1745, tillbyggt 1880. Kulvert till flygel i kalksten, 30m2.
Nibe F1145 15kW med 2*300m markslinga i hästhage. Dockad mot oljepanna som används som volymtank och förvärmning av VV. 100L Elberedare för VV toppning.
Ventilation med värmeåtervinning (FTX).
Före: 45MWh/Ã¥r  Efter 13,8MWh/Ã¥r
Hus 2:150m2Renoverad magasinsbyggnad uppförd i kalksten, 1 1/2 plan. Huserar kontor och utställningslokal.
Comfortzone CE50 till golvvärme i platta på mark.

Utloggad Bobben

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: SWE
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fel levererad Nibe 1215
« Svar #16 skrivet: 04 februari 2005, 19:26:07 »
Det finns bara en sak att säga
GRATTIS
Och det är väl kanske så att någon annan har fått en för liten pump och använder en massa dyr tillskotts ström.
Bobben
//Bobben
Ytjordvärme IVT HT+C7 och 400 meter kolektor slang
Huset byggt 1937 renovert -84 med tegelfasad
Jobbar som svets&reperatör på ett service företag.Gift 2 barn och katt. 41 år gammal

admin

  • Gäst
admin
SV: Fel levererad Nibe 1215
« Svar #17 skrivet: 04 februari 2005, 22:06:35 »
Det lär nog bli besvärligare för leverantören om den med 7 kW:aren (istället för 8.5 kW:aren) läser detta forum Sc:,h

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!