Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Statistik  (läst 14596 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Statistik
« Svar #30 skrivet: 15 juni 2007, 09:09:46 »
:)  Ivt har utvecklat sharpen, tillÃ¥t mig smÃ¥le, de mÃ¥ ha gjort vissa modifieringar, men du fÃ¥r det att lÃ¥ta som om IVT hade utvecklat maskinen och sharp säljer en enklare modell pÃ¥ eget bevÃ¥g.  :o

Glöm dessutom inte att det finns en hel hoper sharpägare som är nöjda med sina maskiner, jag kan faktiskt inte komma på att det skrivits några negativa inlägg om sharp.

(Eller kan jag ha så fel att sharpen faktiskt bara är en IVT med annan etikett?)


Hmm inte verkar alla riktigt nöjda med allt.........   http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5599.0;all


//Krister   *vinkar*
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad xoox

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
SV: Statistik
« Svar #31 skrivet: 15 juni 2007, 10:40:19 »
sharpen är säkert jättebra  Thumbsup har ingen erfarenhet av sharps sharp, det jag vet dock är att det är rätt sÃ¥ stor skillnader inte bara vissa modifieringar.
Och det är IVT tillsammans med sharp som utvecklat hela modellen. Men som sagt tillverkas av sharp och IVT säljer alla sorter sharp. och bÃ¥da tjänar pÃ¥ det vilka det än är som säljs.  ^-^


Utloggad Milkshaken

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Ankarsrum i Västerviks kommun.
  • Antal inlägg: 24
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • http://www.daft.t.se för datorrelaterade problem.
SV: Statistik
« Svar #32 skrivet: 16 juni 2007, 19:12:41 »
Hej.
Intressant tråd det här.
efter att ha haft en säljare från Allvärmeteknik i Valdemarsvik här... Ja han ville kränga en pump för 58 tusen installerat och klart... Panasonic.. AVT...
Så fick man ju lite avsmak såklart, jag vet att det finns billigare pumpar, och har kollat lite efter IVT... Men efter den här tråden kommer jag kolla efter lite sharp oxå, helt klart...
Frågan är bara, vart finns återförsäljare för Sharp, i Västerviks kommun?

Min lilla extra teori är,,, att i bovåningen sätta en lite dyrare,,, Typ, Sharp, IVT eller Sanyo...
Men i källaren som är delvis inredd sätta en billig pump, typ såna som sälj på Rusta för 6000:- är det fel?? Säg att den håller i typ. 5 år, måste ha sparat en hel del pengar på det?
Kommentera gärna...:)
 

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29384
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Statistik
« Svar #33 skrivet: 16 juni 2007, 20:54:03 »
efter att ha haft en säljare från Allvärmeteknik i Valdemarsvik här... Ja han ville kränga en pump för 58 tusen installerat och klart... Panasonic.. AVT...

Lustigt, LLVP-bondfÃ¥ngare dyker upp lite varstans, en sÃ¥ ville kränga en pana till min svärfar för ca 55 kkr, den var dÃ¥ "specialanpassad för svenska klimatat".  ::)
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Panasonic E9

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland, bakom Konsum.
  • Antal inlägg: 431
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Bort med kärnkraften!
    • TBG
SV: Statistik
« Svar #34 skrivet: 16 juni 2007, 22:48:10 »
Hej.
Intressant tråd det här.
efter att ha haft en säljare från Allvärmeteknik i Valdemarsvik här... Ja han ville kränga en pump för 58 tusen installerat och klart... Panasonic.. AVT...
Så fick man ju lite avsmak såklart, jag vet att det finns billigare pumpar, och har kollat lite efter IVT... Men efter den här tråden kommer jag kolla efter lite sharp oxå, helt klart...
Frågan är bara, vart finns återförsäljare för Sharp, i Västerviks kommun?

Min lilla extra teori är,,, att i bovåningen sätta en lite dyrare,,, Typ, Sharp, IVT eller Sanyo...
Men i källaren som är delvis inredd sätta en billig pump, typ såna som sälj på Rusta för 6000:- är det fel?? Säg att den håller i typ. 5 år, måste ha sparat en hel del pengar på det?
Kommentera gärna...:)
 

Köp en Argo istället om du ska ha en billig pump. Lär vara betydligt effektivare än de pumpar Rusta säljer.
« Senast ändrad: 17 juni 2007, 10:15:54 av Panasonic E9 »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!