Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: SAP-KRV123EHA (driftslampan blinkar..)  (läst 1317 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad anders57

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SAP-KRV123EHA (driftslampan blinkar..)
« skrivet: 17 november 2021, 13:13:25 »
Har satt upp en Sanyo SAP-KRV123EHA i garaget som varit nedmonterad något år. När jag kör den så är allt som det ska en stund, det kommer ordentligt med värme. Dock så börjar den röda lampan som indikerar värmedrift att blinka efter en stund, fläkten fortsätter att gå men det kommer ingen värme. Jag har kört en självtest och då indikeras inga lagrade fel och varje gång den startas om funkar den tills samma sak händer igen.

Det jag hittat såhär långt är bara att en servicetekniker får tillkallas. Innan jag lägger pengar på en lite äldre pump vill jag se om någon har erfarenheter att dela med sig av. I samband med att lampan börjar blinka (istället för att vara fast) hör man att det liksom pyser till. Det är väl någon ventil som ställs om eller så.

Vad kan man felsöka på?

Jag har monterat upp pumpen själv och då vakuumsugit och konstaterat att inga läckage finns, därefter släppt på befintlig gas. Kan det vara något med gasen som påverkar tro?

Tacksam för eventuella kommentarer :)

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: SAP-KRV123EHA (driftslampan blinkar..)
« Svar #1 skrivet: 17 november 2021, 15:06:06 »
detta fenomenet fanns redan på vissa nya
det vi gjorde då, på garanti, var att byta inndelens kretskort, det finns någon här på forumet som lyckats lokalisera och byta defekt komponent men jag kommer inte håg om det var ett relä eller kondensator
Ahlsell kan ha kvar nya kort

Anders Nilsson

  • Gäst
Anders Nilsson
SV: SAP-KRV123EHA (driftslampan blinkar..)
« Svar #2 skrivet: 17 november 2021, 15:27:33 »
Tusen tack för den informationen, ska undersöka detta!!

:)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!