Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: AvstÃ¥nd mellan tak och innedel pÃ¥ en HE9 Panasonic  (läst 2831 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 85anni

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
Skulle vilja placera innerdelen till den tilltänkta Panasonic HE9 ovanför våran altandörr. Om man jag tar bort taklisten så kan jag få avståndet till 36cm. Har inget dörrfoder ovanförr dörren, men däremot en bräda 1,5 - 2cm tjock som bygger ut ca två mm från väggen. För att få ihop 36cm måste jag kunna nyttja denna brädas tjocklek oxå, om det nu är möjligt. Har sett här att andra Panasonic pumpar klarar sig med 5 cm mellan ovankant och tak. Kan någon svara på hur det är med denna. Är det överhuvudtaget möjligt eller måste jag tänka om och ha innedelen på något annat ställe?

Tacksam för svar
Anders

Utloggad Bosse-värmepumpsdo

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1378
  • Karma +12/-4
  • Jag älskar med värmepumpar!
Lämpligen kan man lägga in en regel upptill mot dörrkarmen och på detta sätt öka avståndet till taket!
rören får dras ut på sidan av innedelen och hålet göras på vänster eller höger sida om dörren (så man inte sågar av dörrkarmen)
5cm är ok! men inte idealiskt!
Det är bara att åtgärda och återgå till budget!

Utloggad 85anni

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
Okey jag tror jag förstår. Tack för hjälpen!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 361
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!