Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varmvattentemp faller för fort  (läst 7457 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kalle_72

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 29
  • Karma +0/-0
SV: Varmvattentemp faller för fort
« Svar #15 skrivet: 26 april 2015, 18:57:23 »
Cirkulationspumpen går inte på sommaren men vad jag minns hade jag problemet även på sommaren när den var i sommarmode. Jag kollade detta av den anledningen. Därför är jag tveksam till trevägaren. Nu när det börjar bli varmt ska jag kolla så pumpen verkligen står still i sommarmode samt stänga ventiler ut på slingan och se om problemet kvarstår. Gör det det måste det vara internt i maskinen och inte trevägare eller ngt annat. Om det skulle vara så att givaren är felplacerad borde Mitsubishi känna till problemet men dom stod som frågetecken och har inte återkommit trotts ett par påtryckningar. Inte heller deras "auktoriserade tekniker" kunde lösa det när det inte hjälpte med trevägaren. Men det är klart, man kanske inte vill erkänna ett designfel....

Rickard VP

  • Gäst
Rickard VP
SV: Varmvattentemp faller för fort
« Svar #16 skrivet: 01 maj 2015, 07:52:12 »
Med denna typ av tank är hastighet på cirkpump, effekt på utedel och delta på start/stopp viktig.
Därför slutade Mitsubishi electric med dessa utan bygger sedan flera år egna pannor, i dag plattväxlar laddare.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 678
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!