0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur många kWh förbrukas det vid laddning för att få batteriet laddat 1kWh enligt bilens display och som blir användbart?Tänker på tomgångsförluster vid och efter laddning beroende på -vilken effekt som används -hur mycket batteriet är fullt-utetemperatur-självurladdningVad är era erfarenheter i den verkliga verkligheten?(Enkla svaret är väl kanske: jag har laddat x kWh och kört y mil, med z kW laddare med denna bil och årsmodell/miltal)?? Samma fråga till solcellsbatterier.Förluster vid i resp. urladdning?
66% mer redan där 🤔🤔!!?Är det bara för Huindai?
Alla säger det inte kan stämma, det *kan* inte vara så mycket förluster. Ser heller inte att garagetemperaturen stiger något medan bilen laddas.
Måste rätta mig lite. Kollade nu ikväll och stod nog att bilen laddar med 2,1kW och 10A på laddaren. Ökade till 12A och det tar 9h till 90% batteri från nuvarande 35%. Elmätaren lästes av då 35% kom i displayen.