Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Installationsguide Coolix  (läst 4851 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cadillac50

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
Installationsguide Coolix
« skrivet: 11 november 2009, 19:13:40 »
har köpt mig coolix lilla v-pump från jula,
monterings instruktionen var ju helt urusel, verkar ju inte ens vara till den pumpen?! får inte ens upp innerdelen på väggen då slangpaketet inte får plats bakom, hmm
har ringt jula för info, ska ringa tekniska avd. imorgon så får vi se.

någon som känner igen sig?

är medveten att jag inte köpt en rolls royce men det ska väl för ändå gå att få upp skiten och förhoppningsvis få den att fungera. eller?

//Johan

Utloggad Nraloop

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
SV: Installationsguide Coolix
« Svar #1 skrivet: 11 november 2009, 20:11:18 »
Jag gjorde samma upptäckt i helgen. Hur fan har de tänkt att man skall få plats med rörpaketet, dränslangen + elkabel?
Min hänger för närvarande på "sniskan" tills jag kommer på något bättre!

Göran

Utloggad Thomas S

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 248
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installationsguide Coolix
« Svar #2 skrivet: 11 november 2009, 22:26:08 »
Inte just till Coolix:en men en vägledning är det nog.
http://www.atlasvitvaror.com/infobase/ROX_StreamFile.php?id=2062

Annars är det bara att maila till info@jula.se och fråga efter anvisningar/manualer, så får ni ett antal pdf-filer mailade till er.
__________
Mvh Thomas

ca 150 kvm (suterräng, i Kungälv/Kode) med inredd källare
Daikin Caldo X25 (övre plan) & Mitsubishi KJ25 (källarplan)

Utloggad ztrindberg

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • Karma +0/-0
SV: Installationsguide Coolix
« Svar #3 skrivet: 12 november 2009, 09:11:42 »
Hmmm? Varför inte läsa den mycket innehållsrika tråden om just Coolix där dessa frågor besvaras och pratas om?

Utloggad Elsson

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
SV: Installationsguide Coolix
« Svar #4 skrivet: 19 december 2009, 22:43:30 »
Köpte min Coolix Julas minsta modell för 5000 spänn till garaget på 60 kvm. Startade den 6 november och har tills idag 19 december gjort av med strax under 400 Kw. Eftersom den inte går att sänka under +17 grader är det ett nöje att vara i garaget. Igår var det -20 grader och den funkade utan problem, drar aldrig enligt kw-räknaren mer än 970 watt. Då det har varit kring nollan ute har den gått i ca 15 min för att sedan starta efter ca 40 min. Monteringsanvisningen är ju under all kritik. På det halvmeterlånga kvittot ifrån Jula står det en massa rättelser som är fel i inst.boken. Hålet skall göras på HÖGER sida om upphängningskonsolen samt hålet i väggen måste vara minst 80 mm ej 65 mm enligt boken, en jävla tur att man kollade på kvittot som man får ifrån en kassörska som vill gå hem.... Inkopplingen gick väl ok men fick hjäp av en polare som kopplat in sin egen, lätt när man gjort det en gång tidigare. Tyckte att innerdelen kändes lite rapplig men samma kvalitet som på en pump som kostar det dubbla.Drog slangen rakt ut i väggen ifrån innerdelen för att slippa se slang och hål innifrån, lite trixit efter en noga mätning. Kommer isolera den långa slangen på utsida ifrån ytterdelen, långa istappar bildas efter som mediet är ju varmare än luften innan den går in i väggen till innerdelen. Är mycket nöjd med pumpen, går tyst och fint.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!