Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nordic air 11000ir  (läst 3638 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad camen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
Nordic air 11000ir
« skrivet: 31 juli 2006, 09:05:32 »
Hej på er!!


Ny på forumet här. Har precis köpt en nordic air 11000ir. Den ligger i kartong fortfarande. En installatör kommer och sätter upp den så fort jag kollat lite priser på vad det kostar.
Det är ju inte så munter läsning precis om nordic air pumparna :)
Nu är ju inte jag beroende av den utan eldar ganska mkt. Har bara tänkt att ha den på när man inte är hemma. När man kommer hem, stänga av den och elda. Kan det vara bra till att kyla huset på sommaren?
Är dom bara dåliga eller finns det undantag?
Bör jag sätta upp den överhuvudtaget, eller bör jag sälja den direkt?
Tack på förhand.

Utloggad beginner

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
SV: Nordic air 11000ir
« Svar #1 skrivet: 31 juli 2006, 20:48:16 »
Hej!

Vi har också precis installerat en NA men inte börjat använda den än. Till vår förtret så fick vi inte med en instruktionsbok. Jag har lyckats få en via en länk här på forumet, men den är på norska och saknar symboler. Min fråga är då -om du behåller pumpen- har du fått med en instruktionsbok till den?


Utloggad rsoderberg

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 40
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nordic air 11000ir
« Svar #2 skrivet: 08 augusti 2006, 10:37:50 »
Hej.
Har frågat en kompis som har sålt Nordic air pumpar, enligt honom så är 11000 en riktig problemkälla men att den gamla hederliga 4000 går som en klocka.
Har en morbror och en kompis som har 4000 som fungerar perfekt, både min och farsans 11000 fungerade aldrig bra och vi båda har bytt till Sanyo och är mycket nöjda.
Vi funderar dock på att sätta varsin 4000 i garaget, dom fungerar bra och kan köpas för en spottstyver.
Mvh Rille.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Nordic air 11000ir
« Svar #3 skrivet: 08 augusti 2006, 14:42:32 »
Tänk på att det finns olika modeller av 4000 den första funkar kanon den andra är kass & den sista är likadan som den första fast med digital display & kallas 4300 studs

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!