Skrivet av: tipo874
« skrivet: 29 januari 2005, 11:56:34 »Jo, min 10kW stiebel med separat 290 l vvb värmer i en körning.
Jag har vv-tempen ställd på 50°, och diffen 3°, dvs när tempen går under 47° drar den igång.
Givaren sitter på ca 1/4 av höjden från botten, och framtempen brukar ligga på ca 56° när den stoppar vid 50°. En stund efter brukar tempen visa 50.5°. har tyvärr ingen koll på vad det blir i toppen. Skulle kanske plocka in någon givare där...
Vissa mornar när fyra pers duschar (länge) efter varandra kan den värma vv i bortåt en timme. Då är man glad att man har acken som kan hålla liiite värme i radiatorerna under tiden.
Såvitt jag vet har stiebels wpc:er, med hopbyggd vp och vvb också slinga i beredaren. Den beredaren är dock mindre, ca 160l, vilket var orsaken till att vi valde separat vvb.
Jag kollade just, och stiebel tar också upp det som en finess att den kan värma i en körning.
Jag har vv-tempen ställd på 50°, och diffen 3°, dvs när tempen går under 47° drar den igång.
Givaren sitter på ca 1/4 av höjden från botten, och framtempen brukar ligga på ca 56° när den stoppar vid 50°. En stund efter brukar tempen visa 50.5°. har tyvärr ingen koll på vad det blir i toppen. Skulle kanske plocka in någon givare där...
Vissa mornar när fyra pers duschar (länge) efter varandra kan den värma vv i bortåt en timme. Då är man glad att man har acken som kan hålla liiite värme i radiatorerna under tiden.
Såvitt jag vet har stiebels wpc:er, med hopbyggd vp och vvb också slinga i beredaren. Den beredaren är dock mindre, ca 160l, vilket var orsaken till att vi valde separat vvb.
Jag kollade just, och stiebel tar också upp det som en finess att den kan värma i en körning.