Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Köpa installation  (läst 1355 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad johanforum

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Köpa installation
« skrivet: 27 september 2005, 11:26:57 »
Jag har tänkt köpa en pump, Panasonic E9DKE, och hittat priser med installation inkluderat för 17-19 tusen.

Men, man kan ju köpa själva pumpen för mellan 8-10 tusen.

Att betala 8-9 tusen för installation tycker jag är mycket.

Extra tydligt blir det när man tittar på de som annonserar här nettopump.se. Där köper man en pump utan installation för nästan 9.000 ink moms, men ska man köpa den av dem inkl installation så ska de ha 17.500:-
Huga.

Har läst i annonser för andra pumpar (som säljs på elgiganten osv) att en installation kostar ca 4-5 tusen.

Så, någon som har bra tips på hur jag får min E9DKE installerad till en rimlig summa?

/Johan

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34891
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Köpa installation
« Svar #1 skrivet: 27 september 2005, 12:03:21 »
Med installation fäljer ett större garantiansvar för de som säljer/installerar värmepumparna, jag skulle tro att det är där skon klämmer.
Dessutom har nog de flesta fullt upp, de behöver inte vara billigare!

Ett bra sätt att få en billig installation är att du känner någon som kan göra det åt dig som en väntjänst.
Då blir det ju gratis, men jag antar att du inte skulle ha ställt frågan om du hade haft en kylkille i din bekantskapskrets.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad larryd

  • Har litet erfarenheter men ingen riktig
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2718
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Köpa installation
« Svar #2 skrivet: 27 september 2005, 13:11:57 »
Är du händig och någorlunda tekniskt insatt kanske du kan göra delar av installationsjobbet själv. Och anlita en lokal installatör för vakumsugning, röranslutning och test. Uppskattar denna del till högst 2timmar. Säg 1500 med resor, moms och allt.
180m2 i två plan. Dessutom 110m2 källare och garage/souterräng. B.å 1928. Stockholm.
 L/V CTC Ecoair105, dockad mot Pulsonex panna. 2rörs radiatorsystem. VV (efter)beredare 50l. 2st Panasonic E9DKE, varav en i källaren/garage/souterräng.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!