Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: 3:e vintern med luftvärmepump - erfarenhet och vad jag skulle göra om  (läst 6839 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Ja det är en stor fördel om dom finns på orten och har bra rykte  tummenupp
Tror det är rätt ovanligt numera att återförsäljare av ett märke även monterar postorderpumpar av samma märke.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
En av firmorna kommer hit på måndag och kollar, ska kolla vad de tar för pris kontra att köpa via e-klok
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad SSSS

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 73
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Många firmor monterar inte åt postorderföretagen.
Blir lite som att bita sig själv i näsan  ;)


Vill du veta vilken firma som kommer montera din bör du nog maila e-klok först så du har det på papper och inte muntligt

Ssss kom emellan mitt svar och tydligen finns det hopp tummenupp
Brasklappen kom dock nästan genast då det även kan gå segt som sirap om det krånglar mellan säljaren och installationsfirman.

5000:- i prisskillnad var mycket  Sc:,h

Ja jag är ganska nöjd med e-klok trots allt, senaste budet var att min installatör skulle byta ut någon plastbit och att denne skulle boka in en tid för det men han har inte hört av sig.

Japp 5k är för mycket. 22k hos min lokala återförsäljare och 16k hos e-klok. Samma pump och samma installatör :) Detta var ca 2,5år sedan

Min lokala återförsäljare hade alltså ingen egen installatör utan hyrde in en. Och denne sålde inte Mitsubishi själv utan bara installerade dom.

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Exets bror installerade en för 1.5 år sen han gav 21.000
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Dom summorna skulle vara trevligt att få härnere men det är lite mer konkurrens här :)

FH priserna däruppe är till och med högre än vad man får ge för LN härnere.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Ja därav att jag aldrig skulle köpa en fh35a för 21.000 :)
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Såg att FH35 inkl standardinstallation hamnar på runt 18000:- efter rot, lite beroende på om man ska åka och hämta den själv.
Men kostar den verkligen 21000:- efter rotavdrag om man köper av den lokala handlaren ?

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Då han köpte så kostade den det iaf.
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Jo men jag trodde vi pratade mer aktuella priser  :)

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Det får jag veta på måndag då samma företag som monterade hans kommer hit å ger förslag osv.
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Kolla även med dom andra, kan ha något erbjudande eller kanske ger dig ett för att slippa postorderpumpar på orten  ;)

Annars är det bara beställa postorder om dom är kinkiga  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Will do :), under helgen här ska ja försöka räkna ut eventuell besparing med luftvärmepump och fjärr vs bara fjärr så ja vet hur lång tid de kan ta å spara in en ny pump. Tidigare körde ja ingen fjärr alls men nu har jag grund värme på 15-16 i källaren
« Senast ändrad: 09 februari 2019, 11:31:58 av Alva10 »
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad Chippe

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 125
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag har också köpt min FH35 via e-klok. Använde samma (lokala) installatör som en återförsäljare på orten använder fast 5000kr billigare för samma pump  :o Jag frågade bara i chatten vilken installatör dom använde på min ort.

Även jag upplever knäppningar i innerdelen och fick byta ut en innerdel, den reklamationen skötte e-klok snabbt och bra. Jag har dock även reklamerat den andra innerdelen för samma fel men där har dom varit seg som sirap och skyllt på omorganisation så att mitt ärende har fallit mellan stolarna.

Jag förstå vad du menar med ”flygplansljudet”, jag har det också och det låter ungefär som när vatten flödar över en strypning. Kommer till och från för mig när pumpen får jobba lite hårdare, dock inte vid avfrostning.

Till skillnad till dig har jag motsatt problem med två plan. Pumpen sitter mitt emot trappen och det känns som all värme åker upp på övervåningen och rummet den sitter i känns kallt. Tror också att min sitter för nära taket så rumsgivaren blir lurad att tro att temperaturer här högre än vad den är.

Jag hade nog också valt en golvmodell om jag fick göra om mitt val. Visste inte ens att det fanns sånna när jag köpte min pump.

Ja, där har vi det där flygplansljudet. Hmm, kan du inte bara låta vingarna röra på sig så värmen sprids bättre mellan nedre och övre plan?

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Ena firman jag pratade med kommer inte ut idag, de ville veta yta den skulle värma sen skulle de lämna pris.

Vi får se var det landar men lite synd de inte kommer ut å tittar.

De brukade inte åka ut om de inte va en ny installation och om pumpen skulle sitta på samma ställe. Enda skillnaden är att ja vill flytta utedelen ca 1.5 m åt sidan så den inte hamnar under fönster som den satt förut.
« Senast ändrad: 11 februari 2019, 10:44:32 av Alva10 »
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Inget nytt om några priser än från de lokala,eklok vill nu ha 17000 för en fh35a. Jag betalade 23790kr för daikin xrh40 om ja t.ex köper en fh35a så här ja pengar till att isolera övervåningen så frågan är det kanske är en bra lösning för mig. Alternativt hålla ut till Nolia mässan startar i Umeå och hoppas på bra mässpriser på pumpar :)
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!