Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi problem vid -17!!  (läst 9714 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad oso

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
SV: Mitsubishi problem vid -17!!
« Svar #15 skrivet: 08 februari 2007, 16:52:57 »
tack ! Det låter betryggande! Har du haft tid att kolla med clima vad modden de rekommenderar innebär??
Att klippa bort det där motståndet...

Utloggad NON

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Mitsubishi problem vid -17!!
« Svar #16 skrivet: 10 februari 2007, 18:25:09 »
Hej OSO!

Du och jag har samma som bekant problem. I detta ögonblick har jag -19 och pumpen har fastnat i vinkelvolten, d.v.s. lamellerna ställer sig horisontalt om pumpen står och brummar i timmar . Jag har funderat kring detta med att klippa motstånd. I mina öron låter detta som att gripa efter halmstrån från Climas sida för att förhindra reklamationer. Det vi kan fundera på är om installationen blivit felaktig då vi haft samma installatör.

Jag funderar starkt på att reklamera pumpen nästa vecka hos ELON.

/NON 

Utloggad oso

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
SV: Mitsubishi problem vid -17!!
« Svar #17 skrivet: 11 februari 2007, 01:23:01 »
Hej NON!
Är inte helt övertygad om att pumpen är ett dåligt köp. Alla som som man talar med, inklusive Nissegurra, hävdar att det är en "top of the line pump" Jag har fått ett privat meddelande av NisseG, och han har talat med clima som tydligen har bra och kunnig support. Tydligen är motståndet en tempraturbegränsare mellan ytterdel och innerdel, och utan den så skall pumpen gå betydligt lägre i temp. Frågan är ju varför det sitter där från första början....

Vi kanske skulle åka och ta ett samtal med Elon till veckan för att höra vad de har att säga. Det kan ju också vara något med installationen, eftersom vi har haft samma installatörer....
« Senast ändrad: 11 februari 2007, 01:25:30 av oso »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!