Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: OffertsvÃ¥righeter  (läst 8037 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gnagaren

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Hyltebruk/Hallands län
  • Antal inlägg: 71
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag diggar värmepumpar!
SV: Offertsvårigheter
« Svar #30 skrivet: 16 september 2005, 12:57:40 »
Jag tycker att du ska välja offert nr 1 pga det är en IVT och den säljaren har räknat med ett ökat energiuttag senare och att du får en mer ekonomisk anläggning. Med för liten VP får du ett större slitage, det är inte bra när maskinen måste gå på max hela tiden. Jag är säker på att du inte ångrar dej med det valet. Jag jobbar med IVT om det kan vara till hjälp. Det är inte därför jag förordar offert 1, utan på de siffror du anger.
mvh Gnagaren a:gl

Utloggad Pär

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 33
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Offertsvårigheter
« Svar #31 skrivet: 16 september 2005, 13:43:39 »
Jag blev lite nyfiken på vad Pär får betala för sin kommande installation.

Offerterna har legat mellan 155' och 167' om man räknar om dom till äpplen och äpplen. Det är väl så mycket jag vill säga "online". Hör av dig via IM.


Jag tycker att du ska välja offert nr 1 pga det är en IVT och den säljaren har räknat med ett ökat energiuttag senare och att du får en mer ekonomisk anläggning. Med för liten VP får du ett större slitage, det är inte bra när maskinen måste gå på max hela tiden. Jag är säker på att du inte ångrar dej med det valet. Jag jobbar med IVT om det kan vara till hjälp. Det är inte därför jag förordar offert 1, utan på de siffror du anger.
mvh Gnagaren a:gl

Gnagarn, vems siffror / offerter syftar du på? Mr Bravo eller Pär?

/P.
Souterrängvilla 1925. Västsverige. Vindutsatt. Boyta 185m2 i två plan. Många delbara 2glasfönster. Delvis plankväggar. 50m2 isolerad men ej uppv vind. 100m2 källare & garage i markplan knappt uppvärmt. 3 pers. 8500 kWh hh.el.
Nu (start 27 okt -05): Nibe 1130-10 + VPA 200/70 + 195m aktivt hål.. borrade 20m extra. Mycket nöjd!
Då: Oljepanna från 1964. ca 5 m3 olja/år.

Utloggad Pär

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 33
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Offertsvårigheter
« Svar #32 skrivet: 01 november 2005, 02:32:45 »
Hej!

För den som vill se och läsa om min installation så har jag postat i installationsforum.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php/topic,4045.msg43601.html#msg43601

Tack för tips och råd, alla!

Pär
Souterrängvilla 1925. Västsverige. Vindutsatt. Boyta 185m2 i två plan. Många delbara 2glasfönster. Delvis plankväggar. 50m2 isolerad men ej uppv vind. 100m2 källare & garage i markplan knappt uppvärmt. 3 pers. 8500 kWh hh.el.
Nu (start 27 okt -05): Nibe 1130-10 + VPA 200/70 + 195m aktivt hål.. borrade 20m extra. Mycket nöjd!
Då: Oljepanna från 1964. ca 5 m3 olja/år.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!