Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Installation inomhustemperaturgivare Calibra 7 med Genesis 15  (läst 399 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad varmus_pumpus

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej

Vi har installerat en inomhusgivare (PT1000) och enligt manualen som följde med skulle man skulle logga in med 607080 och välja värme och aktivera inomhusgivare och typ PT1000. Jag hittar inget sådant alternativ bland menyerna i version 15. Är det någon som vet hur man aktiverar inomhusgivaren?

Givaren är en original Thermiagivare och kom med en instruktion som jag inte lyckas följa vilket är lite irriterande.

Edit: Uppdaterat rubrik och lagt till version 15 om det skulle vara sÃ¥ att konfiguration ändrats mellan versioner. 
« Senast ändrad: 26 mars 2024, 21:15:53 av varmus_pumpus »

Utloggad Dymo450

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 67
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Lås upp med 607080 gå till inställningar (kugghjulet) gå sedan till installation/välj PT 1000
Ställ vp i OFF och gör sedan en omstart, ses nere till vänster om vp är ställd i off läge (driftvalsmenyn)
GÃ¥ sedan in igen pÃ¥ hänglÃ¥set via 607080  gÃ¥ in pÃ¥ Inställningar( kugghjulet) aktivera rumsgivare/ välj sedan om du vil att det ska vara aktiv (passiv frÃ¥n fabrik)

Utloggad varmus_pumpus

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Tack för detaljerat svar! Nu vet jag var det gick snett: Installation var utgråat och det stod (AV). Jag tolkade AV som en behörighet som var bättre än 607080 och inte att pumpen skulle vara i driftläge AV. Uppenbart efteråt.
I manualen/pappret som följde med givaren står faktiskt inte att pumpen ska vara i läge av. Det står enbart att man ska logga in.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!