0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men risken är ju både att man drar in luft samt förlorar massa gas om man inte har den rätta knycken så att säga...
Stänger sen ventilen på manometerstället och väntar någon timme till för att se att jag inte förlorar vakuum. Suger sen en timme till för säkerhets skull och stänger därefter ventilen och släpper på gas tills manometern visar ett litet övertryck. Därefter lossas slangarna och resten av gasen släpps på.
Jag har med sökt en del om vakuum sugning finns en delAtt hitta på webben även youtube. .Men det är dåligt med test körningar i värme driftDå man kan se om pumpen kommer upp i rätt temperaturKommer inte i håg hur högt mätaren ska nå närDen är på ful temp om det var ca 36 bar på r410 skalanSnart får du ett inlägg där någon påminner oss om Att vi är olagliga .På bilsidor där är det inga som påminner om att det är olagligtAtt trimma bilar .
Är det olagligt att trimma bilar?
Ja. Iaf sådana som är tillverkade efter 1988..
Vet inte om du sett dessa:http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CEYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.amexa.se%2Fdownload.asp%3Ffolder%3Ddownload%2F%26file%3DMontering%2520VP08.pdf&ei=B5laUrTzBYTP4QSaw4DICw&usg=AFQjCNFAJrUCopQv3GGSGDDyAIpNVbv2Rwhttp://www.rumsventilation.com/pdf/handbocker/allmanna-monterings-och-bruksanvisningar-luftvarmepumpar.pdfhttp://www.kylteknikern.com/LATHUND%2020090313.pdf