0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, jag har tagit in offerter under dagen och har fått 2 offerter på er Daikin XR40. Om jag får en installerad idag, bör jag påtala för installatören att programvaran ska bytas eller är den redan bytt på nya maskiner?
Är ju installatören som fixar detta, Daikin kan ju inte veta vilka pumpar som kommer att monteras hos just dig. Kan vara från lager eller nyinköpta. Trevlig helg.
Hej, ja jag tänkte mer på att produktionsdatumet brukar stå på maskinerna och om maskinen är tillverkad nyligen, kanske programvaran är uppdaterad redan. Vilket visade sig stämma enligt Daikin
Men man vet inte hur gammal man får. Har de lagat på lager en stund har de knappast ny mjukvara. Det är inte troligt att någon står och sprättar upp kartonger och uppdaterar.
Det stämmer bra att några stackare får öppna varenda kartong och uppdatera och sedan packa ihop allt när sådant inträffar hos dom olika tillverkarna och dess olika lagerplatser.Den enda "risken" att man får en icke uppdaterad är om en återförsäljare har ett parti på hyllan som är Inköpt innan uppdatering men då skickar troligen även Daikin ut en box till återförsäljaren så han/hon kan uppdatera på plats.
Helt rätt.Personligen har jag uppdaterat närmare 200 maskiner på vårt lager. Så jag får nog klassas in i gruppen stackare/D
Hur går man tillväga rent praktiskt? 1. Packa upp2. Strömföra3. Stoppa in USB4. Uppdatera5. klart?
Håper importør i Norge foretatt samme oppdatering, våre Synergi 30 og Synergi 40 som de pumpene kalles i Norge har begge produksjonsdato November 17, montert i Mai og Juni 18, ellers fikser vel installatør saken enkelt :-) Spennende å se når det blir kaldt. Daikin, hva er enklest å avsløre "feil" programmering på ? Raptus