Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Placering av innedel  (läst 1392 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sökare

  • Gäst
Sökare
Placering av innedel
« skrivet: 30 april 2017, 22:48:25 »
Halloj. Har nyligen köpt ett 1 1/2 plans parhus. Tänker sätta in en Daikin Ururu Sarara R35. Är dock lite fundersam på vart jag ska placera innedelen för bäst effekt. Jag bifogar en ritning med lite olika placeringar A-C.
Placering A var min första tanke, sätta den över altandörren så den blåser in i vardagsrummet. Nackdelen att jag måste placera utedelen i trädgården där jag ska bygga trädäck. Placering B, ovanför dörren i entren, är orolig att jag inte kommer få bra spridning men kanske jag som tänker fel?! Placering C är väl där jag tror att jag kommer få bäst spridning på värmen, men kommer inte kunna köra Ac utan att sätta en kondenspump då jag måste gå upp med rören i vinden för att slippa ha kanal genom hela huset. Testade med kondenspump på min mitsubishi Fh35 och den lät något så in i helvete. Erfarenheten av kondenspump är ju inte direkt positiv. Ja nu blev det mycket synpunkter, ska dock tilläggas att jag kommer sätta en Airmove som suger upp luft på övervåningen för att skapa bättre cirkulation på luften. Vad säger experterna på forumet? Utveckla gärna...
Mvh Björn   

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9640
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Placering av innedel
« Svar #1 skrivet: 01 maj 2017, 08:39:25 »
Tror inte går att få med en bild/bilaga som bara gäst på forumet. Du behöver förmodligen skapa en registrerad användare och logga in.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!