Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Placering av luftvärmepump  (läst 1846 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jojjeM

  • Gäst
jojjeM
Placering av luftvärmepump
« skrivet: 18 maj 2015, 19:23:07 »
Hej, har två alternativ var jag skall placera min luftvärmepump och behöver råd!
Den skall sitta i en sommarstuga på 60kvm och hjälpa till med värme på vår/hösten och kyla litegrann under sommaren, elradiatorer finns även i stugan.

Alternativ 1: Detta känns som det bättre alternativ för inomhusdelen, den blåser genom vardagsrummet in i köket och sovrummet, bäst spridning tänker jag. Men utomhusdelen gör sig bäst på väggen här och eftersom det är träfasad är jag orolig för störiga vibrationer, samt att den låter mot altanen. Det blir även riktad mot grannarna så de kanske stör sig också.

Alternativ 2: Här blåser den mot altandörren/fönstren och det blir inte lika effektiv spridning tänker jag, men spelar det så stor roll på en liten stuga på 60kvm ? Utomhus delen kan enkelt placeras på en jämn mark här och störnings faktorn är lika med noll.

Så hur bör jag tänka ? tacksam för råd



Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Placering av luftvärmepump
« Svar #1 skrivet: 20 maj 2015, 08:15:15 »
sätt innedelen på ettan och utedelen runt hörnet mot 2:an

eller sätt innedelen i hörnet nere till höger

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!