Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fujitsu ASYB 12 LD Plasma  (läst 3573 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad belsby

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Fujitsu ASYB 12 LD Plasma
« skrivet: 15 februari 2007, 02:58:15 »
Har nettopp kjøpt Fujitsu ASYB 12 LD Plasma, og venter på å få denne montert i neste uke. Er det noen her som har erfaringer med denne? Tenker bla. på støy, forbruk, plasmafilter, osv. Hadde før E9 DKEW, men den sluttet plutselig å virke etter 2 år.
« Senast ändrad: 15 februari 2007, 03:15:12 av belsby »

Utloggad Cud

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 48
  • Karma +0/-0
SV: Fujitsu ASYB 12 LD Plasma
« Svar #1 skrivet: 20 februari 2007, 10:12:48 »
Jag har en i huset sedan oktober/november 2006 och den har fungerat utmärkt. Förbrukningen mellan december tills idag, 20 februari, har varit 253 KWh (1730 timmar). Den låga förbrukningen beror dock på att jag eldar dagligen i vår Tulikivi-spis. Pumpen kompletterar spisen bra och spisen värmer mycket bättre när luften cirkulerar. Plasmafilteret har jag ännu inte putsat men grovfiltret har jag dammsugit en gång. Den blir inte lätt smutsig, så den behöver vi sällan putsa. Utedelen låter ibland en aning men det stör inte för jag har monterat den på en egengjord metallställning som är fastbultad i en cementplatta som jag gjöt åt den.
« Senast ändrad: 20 februari 2007, 10:15:38 av Cud »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!