Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Finns det inga billiga Vindkraftverk?  (läst 96209 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #75 skrivet: 12 oktober 2007, 10:11:44 »
Delikat problem som förmodligen kommer att återkomma i detta forum när en medlem går från att vara frågande konsument till att själv bli en säljande företagare inom värme/energisektorn.

Innan jag skrev detta inlägg ville jag försäkra mig om bakgrunden till detta "trådgräl" och kollade historiken och fann att det varit helt tyst från Dec 2005 fram tills Sept 2007 från Greven 1:s sida, där allt nu berör vindkraftverk från tidigare trådar om solpaneler/borrhål. När det redan från början fanns länkar till en kommersiell annons på Blocket i denna tråd och undertecknande med länk till ett företag anser jag att Richard faktiskt varit för snäll och bjussat på en hel del som kan få andra betalande företag att reagera på ett negativt sätt emot Richard.

AlltsÃ¥ instämmer även jag i att det nu är dags att köpa en annonsplats i detta forum och besvara frÃ¥gor om vindkraftsprodukten där, och om det ska fortsätta här fÃ¥r det dÃ¥ bli utan kopplingar till denna firma. Om det fortsätter här med mera konflikter blir det ju bara  skrivande "badwill" som ev konkurrenter till Greven-1 kommer att utnyttja, sÃ¥ alla tjänar pÃ¥ en betald annonsplats med dito forum för div frÃ¥gor.

Hoppas att ni kommer överens. 

Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #76 skrivet: 12 oktober 2007, 12:48:38 »
Jag tycker det är bra att han skriver vad som händer, men inte är Vi väl sÃ¥ dumma, att Vi inte förstÃ¥r att han i förlängningen även vill kunna tjäna en slant? Fast det skulle vara helt perfekt om alla företagare skulle göra sÃ¥ här, dÃ¥ hade man alltid en typ av direkt kontakt, vilket självfallet är bra för oss kunder. Vi vet vad han har, Vi vet vad det kostar, Ã¥ Vi vet vad han lovat, därmed har han nu lämnat ut sig helt till oss "elaka" kunder. Hur mÃ¥nga företagare vÃ¥gar ens tänka pÃ¥ att göra nÃ¥t sÃ¥nt  Sc:,h För sticker man ut hakan för lÃ¥ngt, sÃ¥ är risken stor, att man förvandlas till flodhäst  ::) ;)

mvh humlan.

Utloggad ROLPeR

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrtälje
  • Antal inlägg: 397
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt som puttrar och smäller är av intresse.
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #77 skrivet: 12 oktober 2007, 15:36:40 »
Delikat problem som förmodligen kommer att återkomma i detta forum när en medlem går från att vara frågande konsument till att själv bli en säljande företagare inom värme/energisektorn.

Innan jag skrev detta inlägg ville jag försäkra mig om bakgrunden till detta "trådgräl" och kollade historiken och fann att det varit helt tyst från Dec 2005 fram tills Sept 2007 från Greven 1:s sida, där allt nu berör vindkraftverk från tidigare trådar om solpaneler/borrhål. När det redan från början fanns länkar till en kommersiell annons på Blocket i denna tråd och undertecknande med länk till ett företag anser jag att Richard faktiskt varit för snäll och bjussat på en hel del som kan få andra betalande företag att reagera på ett negativt sätt emot Richard.

AlltsÃ¥ instämmer även jag i att det nu är dags att köpa en annonsplats i detta forum och besvara frÃ¥gor om vindkraftsprodukten där, och om det ska fortsätta här fÃ¥r det dÃ¥ bli utan kopplingar till denna firma. Om det fortsätter här med mera konflikter blir det ju bara  skrivande "badwill" som ev konkurrenter till Greven-1 kommer att utnyttja, sÃ¥ alla tjänar pÃ¥ en betald annonsplats med dito forum för div frÃ¥gor.

Hoppas att ni kommer överens. 

HÃ¥ller med dig Art Deco helt och fullt.

MVH // Rolle
IVT, 2X90m borrdjup, 200 m² enplan. Byggår 2010 Norrtälje. Toltalförbrukning 13300 kWh.

Tidigare hus CTC EcoHeat 5 V3,

"It takes a lot of knowledge to really mess something up!"

Utloggad greven1

  • Vd
  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: örnsköldsvik
  • Antal inlägg: 1016
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Fri energi
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #78 skrivet: 12 oktober 2007, 18:22:53 »
Delikat problem som förmodligen kommer att återkomma i detta forum när en medlem går från att vara frågande konsument till att själv bli en säljande företagare inom värme/energisektorn.

Innan jag skrev detta inlägg ville jag försäkra mig om bakgrunden till detta "trådgräl" och kollade historiken och fann att det varit helt tyst från Dec 2005 fram tills Sept 2007 från Greven 1:s sida, där allt nu berör vindkraftverk från tidigare trådar om solpaneler/borrhål. När det redan från början fanns länkar till en kommersiell annons på Blocket i denna tråd och undertecknande med länk till ett företag anser jag att Richard faktiskt varit för snäll och bjussat på en hel del som kan få andra betalande företag att reagera på ett negativt sätt emot Richard.

AlltsÃ¥ instämmer även jag i att det nu är dags att köpa en annonsplats i detta forum och besvara frÃ¥gor om vindkraftsprodukten där, och om det ska fortsätta här fÃ¥r det dÃ¥ bli utan kopplingar till denna firma. Om det fortsätter här med mera konflikter blir det ju bara  skrivande "badwill" som ev konkurrenter till Greven-1 kommer att utnyttja, sÃ¥ alla tjänar pÃ¥ en betald annonsplats med dito forum för div frÃ¥gor.

Hoppas att ni kommer överens. 



hej. :)
har skrivit en massa på forat nu sista månaderna även om värmepumpar mm o inte bara om just detta projekt med vindkraft.
tyvärr så blir det ju lite att man skriver som mest då man brinner varmt för vissa projekt just för
stunden.

min mening har inte varit att stöta mig med någon utan att få upp intresset för småskalig vind kraft.
sedan vart man köper dessa struntar jag i. jag tror på en 3 kw snurra tjänar jag runt 5000 kr å då skall jag sälja detta o stå garantier i 3 år. så jag ser detta som en förlust affär men fasligt roligt.
för o dra igång detta projekt så har jag satsat runt 700 000 kr hitils på utveckling mm så det är ingen lysande affär.
har varit på diverse utbildningar i kina 3 gånger för o lära mig mer o jag blir bara mer o mer övertygad att detta känns rätt för mig att fortsätta med.
jag ställer mer än gärna upp på att hjälpa andra företagare om någon vill ha hjälp med utveckling.
som tur är så har jag ett medel stort företag med 13 anställda i olika brancher som får vara med att finansiera mina tokiga ideer.
PS!
energicentra har sedan ca 3 veckor en anons på forat. tyvärr så har jag valt att inte köpa 1 anons för varge produkt som jag saluför.

hoppas ni i alla fall fÃ¥tt ut nÃ¥got av detta!! 

ha de gött

krister andersson
energicentra.
följ strömmen  stäng av den !!
eviheat split 15. 400 m borra.
sfinx solpaneler 500 l vv beredare.
10kw nät kopplade kisel paneler/sungrow inwerter 12 kw
timmerhus 450 m2  förbrukn 27000 kw tidigare förbrukn 11 m2 olja

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #79 skrivet: 12 oktober 2007, 20:40:35 »
Roligt med nybyggaranda.

Jag tror du får avsevärt mer utdelning per annonskrona på detta forum än att satsa pengarna på Blockets annonser, då Blocket uteslutande är begagnat krafs som folk röjer ut ur sina förråd i sällskap med en del individer med så kallad RH-garanti (Runt hörnet-garanti.. :). På detta forum når du din målgrupp direkt. Nog bara bra om du börjar med 1 produkt och sen utökar vart efter på din annonsering. Det enda jag reagerar emot är att det finns 2 firmor med exakt samma namn där endast .nu och .se skiljer er åt och jag lyckades hamna på .se innan jag insåg misstaget, hur fasen kunde Bolagsverket tillåta 2 olika företag med samma namn ?
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #80 skrivet: 12 oktober 2007, 20:59:03 »
Roligt med nybyggaranda.

Jag tror du får avsevärt mer utdelning per annonskrona på detta forum än att satsa pengarna på Blockets annonser, då Blocket uteslutande är begagnat krafs som folk röjer ut ur sina förråd i sällskap med en del individer med så kallad RH-garanti (Runt hörnet-garanti.. :). På detta forum når du din målgrupp direkt. Nog bara bra om du börjar med 1 produkt och sen utökar vart efter på din annonsering. Det enda jag reagerar emot är att det finns 2 firmor med exakt samma namn där endast .nu och .se skiljer er åt och jag lyckades hamna på .se innan jag insåg misstaget, hur fasen kunde Bolagsverket tillåta 2 olika företag med samma namn ?

Tänkte bara förklara hur Bolagsverket kan registrera två liknande firmor. Först beror det på vilken företagstyp det är. Ett Aktiebolag och Ekonomisk Förening har skydd för namnet i hela Sverige. Ett Handelsbolag, Kommandibolag eller Enskild firma, har bara skydd i det länet man har verksamheten i, och/eller om man skyddsregistrerar i andra län.

Frun i huset (handlägggare på Bolagsverket).
--------------------------

SÃ¥ nu vet Ni det  :) Hon trodde inte heller det gick att registrera med domännamn i företagsnamnet .se .nu o.s.v, men hon är osäker pÃ¥ det. Det gÃ¥r att kolla, om det finns behov av att veta det

mvh humlan.

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #81 skrivet: 12 oktober 2007, 21:19:08 »
Då är det förmodligen 2 olika handelsbolag med säte i Domsjö och Hallsberg, där Hallsbergfirman är en handelsbolag under en koncernmoderbolag med ett helt annat namn.
Oavsett typen av firma är det för lätt att blanda ihop dessa 2 dÃ¥ bÃ¥da sysslar med samma saker, (min egen Ã¥sikt).    :)
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #82 skrivet: 12 oktober 2007, 22:15:11 »
Delikat problem som förmodligen kommer att återkomma i detta forum när en medlem går från att vara frågande konsument till att själv bli en säljande företagare inom värme/energisektorn.

Innan jag skrev detta inlägg ville jag försäkra mig om bakgrunden till detta "trådgräl" och kollade historiken och fann att det varit helt tyst från Dec 2005 fram tills Sept 2007 från Greven 1:s sida, där allt nu berör vindkraftverk från tidigare trådar om solpaneler/borrhål. När det redan från början fanns länkar till en kommersiell annons på Blocket i denna tråd och undertecknande med länk till ett företag anser jag att Richard faktiskt varit för snäll och bjussat på en hel del som kan få andra betalande företag att reagera på ett negativt sätt emot Richard.

AlltsÃ¥ instämmer även jag i att det nu är dags att köpa en annonsplats i detta forum och besvara frÃ¥gor om vindkraftsprodukten där, och om det ska fortsätta här fÃ¥r det dÃ¥ bli utan kopplingar till denna firma. Om det fortsätter här med mera konflikter blir det ju bara  skrivande "badwill" som ev konkurrenter till Greven-1 kommer att utnyttja, sÃ¥ alla tjänar pÃ¥ en betald annonsplats med dito forum för div frÃ¥gor.

Hoppas att ni kommer överens. 



hej. :)
har skrivit en massa på forat nu sista månaderna även om värmepumpar mm o inte bara om just detta projekt med vindkraft.
tyvärr så blir det ju lite att man skriver som mest då man brinner varmt för vissa projekt just för
stunden.

min mening har inte varit att stöta mig med någon utan att få upp intresset för småskalig vind kraft.
sedan vart man köper dessa struntar jag i. jag tror på en 3 kw snurra tjänar jag runt 5000 kr å då skall jag sälja detta o stå garantier i 3 år. så jag ser detta som en förlust affär men fasligt roligt.
för o dra igång detta projekt så har jag satsat runt 700 000 kr hitils på utveckling mm så det är ingen lysande affär.
har varit på diverse utbildningar i kina 3 gånger för o lära mig mer o jag blir bara mer o mer övertygad att detta känns rätt för mig att fortsätta med.
jag ställer mer än gärna upp på att hjälpa andra företagare om någon vill ha hjälp med utveckling.
som tur är så har jag ett medel stort företag med 13 anställda i olika brancher som får vara med att finansiera mina tokiga ideer.
PS!
energicentra har sedan ca 3 veckor en anons på forat. tyvärr så har jag valt att inte köpa 1 anons för varge produkt som jag saluför.

hoppas ni i alla fall fÃ¥tt ut nÃ¥got av detta!! 

ha de gött

krister andersson
energicentra.

Jag kan vara lättlurad, men tror inte det, jag tror faktiskt att Krister har en hel del nybyggaranda i sig och att han anser (och kanske också gör det) att han sponsrar svenska folket att komma igång med billig vindkraft.
Just min känsla av kristers nybyggaranda gjorde att jag lät inbjudan till visningen av vindkraftverket stå kvar trots att det egentligen var ett klart övertramp när det gäller regelverket.

När det gäller företagare så gäller samma regler som när det gäller vanliga medlemmar, (av mig) kända medlemmar oavsett om de är företagare eller privatpersoner har lite mer frihet att skriva vad de vill så länge jag tror eller anser att det är uppriktigt och ärligt menat...
OK, jag förstår att det finns de av er som kanske tror att jag är köpt av energicentra, men jag lovar - det är jag inte.

Med tanke på de kostnader som det måste vara att resa till Kina upprepade gånger så skulle kostnaden (nån hundring) för en egen tavla vara marginell för Krister och vida uppväga den eventuellt negativa reklam han gör när han "smyger in" reklam i den offentliga delen av forumet.

(I tillverkare/leverantörsforum får företag marknadsföra sig bäst de vill, de riskerar att få offentlig kritik om de inte sköter sig, men de har alltså alla möjligheter att publicera nyheter, kampanjer och reklam bäst de vill)

Då jag inte vill utöva utpressning mot företag att köpa forumets "tjänster" (t.ex. en egen tavla i forumet) så anser jag att det är helt OK att Greven1 fortsätter att skriva sina inlägg i offentliga delen av forumet.
Jag kommer som tidigare att redigera bort de delar jag anser vara flagranta övertramp - och om det visar sig att han hÃ¥ller vad han lovar sÃ¥ kanske jag kommer att godkänna mer än jag idag gör.  :o

Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad greven1

  • Vd
  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: örnsköldsvik
  • Antal inlägg: 1016
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Fri energi
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #83 skrivet: 17 oktober 2007, 21:50:19 »
Då är det förmodligen 2 olika handelsbolag med säte i Domsjö och Hallsberg, där Hallsbergfirman är en handelsbolag under en koncernmoderbolag med ett helt annat namn.
Oavsett typen av firma är det för lätt att blanda ihop dessa 2 dÃ¥ bÃ¥da sysslar med samma saker, (min egen Ã¥sikt).    :)

hej.
vill förklara detta.
energicentra är endast ett namn som vi andvänt nu under 3 år som namn på vår butik. företaget är fortfarande registrerat som grävinnans maskintjänst.energi centra kom bara till av en slump då jag som maskin enteprenad företag med massa anställda började borra energi brunnar. frågan om vi inte även kunde instalera v pumparna kom allt oftare. utbildade mig på svep o certifierade mig i värmepumps teknik där jag trävvade jens lars. blev erbjuden av honnom o åka ner till rosers berg o läsa vidare till energi rådgivare.
när detta cert var klart så förvärvade firman nya lokaler till enr prenad avd o till denna 600m2 verkstad följde det med ett vidbyggt hus med redan färdig butik . så vad gör då en tokig kille som jag!!! nee inte lägenheter som alla vettiga skulle ha uppfört utan jag drar på mig ännu mer att göra o öppnar denna energicentra butiken. hmm vettigt eller inte så håller jag nu på att nästan av veckla maskin enteprenaden o har nu endast 8 anställda kvar där.
nu er det nästan bara energin som gäller för mig o grabbarna får sköta sig själva mer o mer.

nog om detta  skall försöka reg energicentra som ett eget bolag  men kan lika gärna bli domsjö energi *fniss*

tidigare omtalade snurra är numera i full drift sedan i dag med bättre än väntat resultat.
fick 273 volt o 17 amp vid ca 5m/s på en 5 kw snurra !! otroligt.

skall jag lägga ut bilder om denna eller vill ni att jag ger upp ??

hälsn
krister
följ strömmen  stäng av den !!
eviheat split 15. 400 m borra.
sfinx solpaneler 500 l vv beredare.
10kw nät kopplade kisel paneler/sungrow inwerter 12 kw
timmerhus 450 m2  förbrukn 27000 kw tidigare förbrukn 11 m2 olja

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #84 skrivet: 17 oktober 2007, 22:11:28 »

hej
släng ut lite bilder på vidundret=)

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #85 skrivet: 17 oktober 2007, 22:56:03 »
En idé bara.. Jag tror det skulle bli väldigt uppskattat, om det gick att göra en sida där effekten som producerades visades i realtid + även levererad effekt under 1 dygn, 1 vecka, 1 mÃ¥nad eller nÃ¥t liknande. Ã… fungerar snurran bra, sÃ¥ kan det knappast bli bättre Ã¥ billigare reklam för ditt vindkraftverk  ;)

mvh humlan.

Utloggad Maijckel

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Här blir det el till 400 VP:ar (om det blÃ¥ser)
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #86 skrivet: 17 oktober 2007, 23:52:40 »
Mycket bra ide humlan. Om greven kunde få till en logger på vindkraftverket och länka den i sin signatur skulle säkert många vara intresserade. Flera här på forumet har ju loggar på sina VP:ar som det länkas till. På större vindkraftverk loggas allting och går att se i realtid via datorn. Och som humlan säger kan man ju knappast få bättre och mer trovärdig reklam.

En annan sak, om man vill köpa enbart en generator på 5kw, vad kostar den då?
Thermia TWS 10 med 2x250m jordslinga i dåligt isolerat hus på 200m2. Anläggning nr 2 är likadan fast i bra isolerat hus på 260m2.
Första årets utfall: 6000kwh respektive 6200kwh.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #87 skrivet: 18 oktober 2007, 07:39:53 »
Citera
En annan sak, om man vill köpa enbart en generator på 5kw, vad kostar den då?

För att inte Greven1 skall "sälja" i forumet är det bättre att du kontaktar honom personligen.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Maijckel

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Här blir det el till 400 VP:ar (om det blÃ¥ser)
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #88 skrivet: 18 oktober 2007, 10:20:30 »
Haha, ja forumet spÃ¥rar väl ur totalt om folk börjar göra upp affärer i de olika trÃ¥darna - bra att du hÃ¥ller koll pÃ¥ oss Rickard  ;D

Var egentligen bara smått intresserad av priset på generatorn då jag har fantasier om att dämma upp en bäck 150m från huset, så någon affär ligger oerhört långt bort.
Thermia TWS 10 med 2x250m jordslinga i dåligt isolerat hus på 200m2. Anläggning nr 2 är likadan fast i bra isolerat hus på 260m2.
Första årets utfall: 6000kwh respektive 6200kwh.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Finns det inga billiga Vindkraftverk?
« Svar #89 skrivet: 18 oktober 2007, 11:16:58 »
Att ringa Ã¥ prata med Krister (Energicentra) är bara roligt, sÃ¥ det tycker jag alla ska göra som har nÃ¥gra funderingar kring vindkraft.., eller annat för den delen, kinesiskt brännvin Ã¥ kinesiska fruntimmer t.ex  ;D ;)

mvh humlan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!