Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med resetknapp  (läst 2425 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nicklas_Sehlin

  • Gäst
Nicklas_Sehlin
Problem med resetknapp
« skrivet: 16 december 2014, 22:18:23 »
Hej
Flyttade in i ett hus förra sommaren där en RAS 10 finns installerad. Då vår kommun (Lerum) inte har det stabilaste elnätet så har vi strömavbrott så snart det blåser frisk vind, vilket gör att pumpen stannar. Jag har läst mig till 3 sek på resetknappen för att aktivera att pumpen skall starta när strömmen kommer tillbaks. Det händer dock ingenting alls när jag trycker på reset, varken vid kort tryck eller 3+ sekunder. Jag har testat både i viloläge och när pumpen går. Någon som varit med om detta och har något tips?
// Nicklas

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem med resetknapp
« Svar #1 skrivet: 17 december 2014, 14:05:00 »
Hej
knappen i sig är ju jäv***t dum, dvs svår att trycka på.

men i driftläge tryck och håll inne till gröna lampan (driftslampan) slocknar vänta och hör om du efter några sekunder hör 3st pip. då är det rätt.

ofta tycker jag så tar inte knappen det är ju bara en foliebit att trycka på, men kan man bara stänga av eller sätta på maskinen så är det ett framsteg.

övning ger färdighet

ofta när man är på väg att ge upp så går den automatiska återstartsfunktionen igång!

uteblir reaktionen får man antingen mobba plasten eller ta bort kåpan för där bakom finns den riktiga knappen

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!