Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Larm högt pressostattryck ctc eco heat 310  (läst 1183 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Matte_k

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Larm högt pressostattryck ctc eco heat 310
« skrivet: 02 juli 2019, 19:49:41 »
Hej jag får larm om högt pressostattryck med jämna mellanrum , någon som vet vad det beror på ? Hur kan jag felsöka ? Kan man köra någon test i menyn ? Hittade i menyn värmepupstest där fanns det en test för laddpump tex ? När värmeslinga är i läge från stannar cirkulationspump är det rätt ? Kan det vara något fel på tex kretskort ? Tacksam för svar . Mvh Mattias

Utloggad tc75

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 265
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Larm högt pressostattryck ctc eco heat 310
« Svar #1 skrivet: 02 juli 2019, 20:37:27 »
DÃ¥ligt med flöde  genom växlaren , blir för varmt dÃ¥ kompressorn inte blir av med värmen, kolla om cirkpumpen gÃ¥r som den ska och kolla filtret som ska sitta pÃ¥ returledningen

Utloggad Matte_k

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Larm högt pressostattryck ctc eco heat 310
« Svar #2 skrivet: 02 juli 2019, 20:49:52 »
DÃ¥ligt med flöde  genom växlaren , blir för varmt dÃ¥ kompressorn inte blir av med värmen, kolla om cirkpumpen gÃ¥r som den ska och kolla filtret som ska sitta pÃ¥ returledningen
Hej tack för svar , Hur ser jag växlaren den sitter väl bakom displayen antar jag , den platta behållaren ovanför pumpen är väl exoansionskäl antar jag ? Cirkpumpen står helt stilla när värmeslinga är ifrån på sommaren , är det rätt , när värmeslinga är till så går cirkpumpen . Hur ser jag filtret ? Jag har kollat filtret på rören ifrån borrhålet , förra sommaren blev elementen skållheta trots att det va 20 grader varmt ute på natten , efter det har pumpen strulat/larmat när larmet lyser fungerar väl inte pumpen fören man återställt antar jag ?

Utloggad tc75

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 265
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Larm högt pressostattryck ctc eco heat 310
« Svar #3 skrivet: 02 juli 2019, 21:21:46 »
Har du kollat filtret för värmebäraren och har du manualen för den , där stÃ¥r hur du ska göra, det typiska för larm  HT är att det blir för varmt pÃ¥ returen av gaseb till kompressorn

Utloggad Matte_k

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Larm högt pressostattryck ctc eco heat 310
« Svar #4 skrivet: 02 juli 2019, 21:52:15 »
Har du kollat filtret för värmebäraren och har du manualen för den , där stÃ¥r hur du ska göra, det typiska för larm  HT är att det blir för varmt pÃ¥ returen av gaseb till kompressorn
Okej fÃ¥r kolla efter manualen .jag vet inte en hur man fÃ¥r bort fronten äns . Är det svÃ¥rt att göra rent?  behöver man rörmoka eller är det snabbkopplingar man släpper pÃ¥ likt brine filtret ?

Utloggad Hastings

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 577
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar sol värme Ã¥ värmepumpar!
SV: Larm högt pressostattryck ctc eco heat 310
« Svar #5 skrivet: 08 juli 2019, 13:29:11 »
Har du löst det ?

SÃ¥ här stÃ¥r det i manualen om filter. utan bild givetvis...en vanlig filtertyp har lÃ¥sring  och dÃ¥ mÃ¥ste du ha tÃ¥ng . Här verkar det vara bara att skruva av .

PÃ¥fyllnadssats med smutsfilter
Påfyllnadssats för påfyllning, påspädning och filtrering av brinevätska finns
som tillbehör. Pilar på ventilhuset anger flödesrikting. Vid rengöring av filtret,
stäng ventilerna (98c) och (100). Skruva av filterlocket, spola rent filtret.
Vid återmontering ska tappen under filterhållaren passas in på avsett hål i
filterhuset. Fyll på lite brinevätska vid behov innan locket monteras på.
Efter en kortare tids drift bör filtret kontrolleras och rengöras.
180 m2 + 108 m2 källare 
IVT PremiumLine EQ e 13 med 190 m borrhål 181 aktivt
 2x12 M2 plattsolfÃ¥ngare, 750 l Acktank, 300 l varmvattenberedare, bÃ¥da med solslingor.
 Värmeväxlare för förvärmning av varmvatten ifrÃ¥n  största acktank.  Uppvärmning 10 000 kwh /Ã¥r.
Frico Sl 1000 för frikyla.fler fancoils på väg

Tänkta projekt: Mekanisk frånluft med återvinning till Vp och hål.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!