Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia Aura T1  (läst 4878 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Herr H

  • Hemmapulare i mindre skala...
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm & Värmland
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Luft/Luft
Thermia Aura T1
« skrivet: 30 juni 2019, 02:09:15 »
Har precis installerat en Thermia Aura T1. Förefaller vara samma pump som Samsung Smart Home Exclusive 12

Någon mer som har en likadan värmepump?
Erfarenheter?
Thermia Aura T1 - Luft /Luft

Utloggad Luka 3

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 292
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Thermia Aura T1
« Svar #1 skrivet: 30 juni 2019, 10:32:32 »
Stämmer att det är en Samsung  :-*

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Thermia Aura T1
« Svar #2 skrivet: 30 juni 2019, 14:12:31 »
PÃ¥ Thermias hemsida är "samsungen"  dessutom "nyutvecklad" men stÃ¥r i och för sig inte när  ::)

Är det samma pris och garanti på samsung och Thermia ni som har koll ?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Luka 3

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 292
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Thermia Aura T1
« Svar #3 skrivet: 30 juni 2019, 14:26:03 »
Samsung är billigare.  Köp det  tummenupp

Utloggad Herr H

  • Hemmapulare i mindre skala...
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm & Värmland
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Luft/Luft
SV: Thermia Aura T1
« Svar #4 skrivet: 06 januari 2024, 16:18:45 »
Uppdatering ett antal år senare:

Aura T1:an har gått som en klocka sedan installationen och av den anledningen valde jag att installera "ersättaren" Aura T2 i radhuset hemma....... Något jag ångrar nu när det blivit riktig vinter även i Hufvudstaden.....

Det valet måste vara en av de sämsta "förbättringar" jag har gjort i vårt radhus sedan 2010 och den har inte varit i närheten at T1:an användarmässigt. Mycket av funktionaliteten har försämrats genom ett riktigt dåligt användargränssnitt i Appen. Många funktioner existerar inte längre.....

T1:an kan jag ställa på Turboläge och den går tills det antingen blir avfrostning (och återgår efter det till samma läge) eller att jag själv sänker fläthastigheten.

T2:an sänker fläkthastigheten själv när den kommit upp i inställd temp - OCH där stannar den , I Turboläge, utan att förändra hastigheten vare sig uppåt eller neråt sjunker - och där blir den kvar..... Enda sättet att få högre fläkthastighet är att höja temperaturen på pumpen och sedan vänta,vänta,vänta....på att man ska ha tur och den ökar till turbohastighet igen eller helt enkelt stänga av den och starta om den igen.....

T1:an har ett fläktläge där jag kan köra enbart fläkten för att cirkulera luften - Fantastikt på lite råa vår och höstkvällar. Den existerar inte på T2........

Jag kontaktade Thermias kundtjänst, både per telefonoch mail, om försämringarna och de svarade på rent papegojmanér att det är produktägaren som kan svara på det och vi får inget svar från dem.

Frågar man produktägaren Samsung så får man svaret att det ät Thermias pump så prata med dem.......

Ja ja,jag skulle kollat upp den bättre innan jag slog till så jag får skylla mig själv..... Men aldrig att jag köper en pryl av Thermia igen som inte är deras egen produkt! Den saken är helt klar.

Thermia Aura T1 - Luft /Luft

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Thermia Aura T1
« Svar #5 skrivet: 07 januari 2024, 11:19:54 »
världen stannar när inte apparna längre fungerar, vad hände med folket, blev de handikappade utan appar?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!