Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe F750 logga parametrar  (läst 3015 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hakfre

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Nibe F750 logga parametrar
« skrivet: 08 januari 2016, 11:48:42 »
Går det att ändra vilka parametrar som loggas till USB i en Nibe F750?
Jag saknar vissa parametrar, framför allt framledningstemperaturen, den som heter BT61 i menysystemet. Den syns i Nibe-uplink historiken (gratisvarianten) i alla fall, men det är lite jobbigt att synka data från två loggsystem och dessutom är det betydligt glesare mellan mätvärdena via webben.

Bifogar en lista med de parametrar som jag får ut när jag startar USB-loggningen:
Date
Time
version
R-version
BT1
BT2
EB100-EP14-BT3
BT6
BT7
EB100-EP14-BT12
EB100-EP14-BT14
EB100-BT16
EB100-EP14-BT17
EB100-BT20
EB100-BT21
BT50   EB100-BS1
EB100-BS1-ref
Tot.Int.Add
Alarm number
Calc. Supply
Degree Minutes
BT1 Average
compr. freq. act.
Relays PCA-Base
Prio
Bor i ett 1 1/2 plans Älvsbyhus, byggt 2015. 101.5 m2 boyta på nedervåningen + ~50m2 boyta på övervåningen (~100m2 golvyta). Huset har en Nibe F750 frånluftsvärmepump kopplat till Purmo C22 dubbelpanel-radiatorer. Tilluften förvärms genom Purmo air tillluftsdon kopplade till radiatorerna. Har även braskamin för mys- och stödeldning.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Nibe F750 logga parametrar
« Svar #1 skrivet: 08 januari 2016, 12:30:51 »
Det går att göra en egen log sett fil som placeras på usb minnet och då loggas det du vill. programmet Nibe modbus manager fixar en log sett fil men tror det är begränsat till 20 log punkter men det går att lägga till flera manuellt i log set filen men det är lite pillrigt. Vissa log punkter tar 2 platser så 20 är inte så många då och vet inte hur många vp fixar men en 1245 fixar bra många fler än 20 i alla fall.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad hakfre

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nibe F750 logga parametrar
« Svar #2 skrivet: 08 januari 2016, 13:03:04 »
Tack! När jag visste vad jag skulle leta efter hittade jag denna sida hos nibe http://www.nibe.se/kommunikation där både program och information om detta finns. Jag ska prova detta under dagen.
Bor i ett 1 1/2 plans Älvsbyhus, byggt 2015. 101.5 m2 boyta på nedervåningen + ~50m2 boyta på övervåningen (~100m2 golvyta). Huset har en Nibe F750 frånluftsvärmepump kopplat till Purmo C22 dubbelpanel-radiatorer. Tilluften förvärms genom Purmo air tillluftsdon kopplade till radiatorerna. Har även braskamin för mys- och stödeldning.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Nibe F750 logga parametrar
« Svar #3 skrivet: 08 januari 2016, 14:59:40 »
Den här sidan har du nog nytta av om du vill logga flera logg punkter än 20 http://www.villaelmerfjord.se/drupal6/sites/villaelmerfjord.se/files/nibeparams_list.txt
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

danielnibe

  • Gäst
danielnibe
SV: Nibe F750 logga parametrar
« Svar #4 skrivet: 05 maj 2017, 15:54:38 »
Tack! När jag visste vad jag skulle leta efter hittade jag denna sida hos nibe http://www.nibe.se/kommunikation där både program och information om detta finns. Jag ska prova detta under dagen.

Hej, fick du rätt på detta? Jag är i exakt samma sits, vill ha ut BT61 och BT62.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!