Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh  (läst 20646 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad caps

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« skrivet: 30 december 2010, 15:50:27 »
Hej, min värmpump strular.. sanyo sap-krv91eh. Utedelen går men när innedelen ska börja blåsa och värma (det hörs att den är på väg att starta) så slutar det med att det låter som en djup suck från innedelen och den röda lampan börjar blinka. Sen börjar den om. Jag upplever det som att den inte orkar starta. Ibland när månen står rätt(?) i förhållande till Pluto och vinden blåser från något speciellt håll så startar den och går allt från 1 timme till 1 månad. En tekniker har varit här och han tyckte att jag skulle jorda eluttaget vilket är gjort.

Jag har sökt länge på nätet men inte hittat hur man gör för att självdiagnostisera min pump men jag har bara hittat för andra modeller där fjärrkontrollen inte är likadan som min. Någon som vet hur man gör med min modell eller har varit med om samma fel som jag och fick en lösning på det?

Tack på förhand!

/Petter

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #1 skrivet: 30 december 2010, 20:30:40 »
91 funkar dåligt utan jord. Gjort den strömlös?

Utloggad caps

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #2 skrivet: 30 december 2010, 21:55:54 »
Yes den är jordad och jag har gjort den strömlös x antal ggr. Om det går vill jag göra en diagnostisering så jag kanske får reda på var det strular. Vet ej hur.  huvuddunk


Utloggad caps

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #4 skrivet: 30 december 2010, 23:04:08 »
Jag har den där bruksanvisningen sedan tidigare i pappersformat. Jag har googlat, tro mig.

I bruksanvisningen står bara att om den röda lampan blinkar så ska man kontakta en tekniker. Eftersom jag har sett att andra sanyo kan göra en självdiagnostisering så gissade jag att det gick på den här också. Eller att någon kanske hade en aning om vad det kunde vara för fel. Den första teknikern tyckte att jag skulle jorda uttaget vilket jag gjort. Den andra som var här sa att det kunde ta honom en hel dag att mäta upp och kolla vad det var för fel. Därför jag frågar här.

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #5 skrivet: 30 december 2010, 23:30:54 »
Jag har den där bruksanvisningen sedan tidigare i pappersformat. Jag har googlat, tro mig.

I bruksanvisningen står bara att om den röda lampan blinkar så ska man kontakta en tekniker. Eftersom jag har sett att andra sanyo kan göra en självdiagnostisering så gissade jag att det gick på den här också. Eller att någon kanske hade en aning om vad det kunde vara för fel. Den första teknikern tyckte att jag skulle jorda uttaget vilket jag gjort. Den andra som var här sa att det kunde ta honom en hel dag att mäta upp och kolla vad det var för fel. Därför jag frågar här.
Har monterat ett antal 91ór. Har tyvärr aldrig behövt kolla felkod så jag vet inte. Men Ahlsell bör ha eller KCC.
Det ända som följde pumpen var Drift och skötselmaualen.
Givare utedel är det ända felet jag har hört kommit på 91án.

Utloggad boek

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 426
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Klimatrealist
« Senast ändrad: 31 december 2010, 12:10:14 av boek »
Enplanshus i mälardalen, byggt -65 100kvm + källare 100kvm. 2007-07-10 kompletterat med elektrisk VVB 80 liter. Sparar därmed mer än 50% av elförbrukningen för tappvarmvatten jämfört med elpatronerna i den gamla pannan från -65. Egentillverkad termostatstyrd luftsolfångare på 5,0 kvm till gillestugan och källaren. Fläkten till denna är varvtalsstyrd med PWM-teknik. 2014-12-23 installerat Mitsu Q Heat SE 665 på bostadsplanet. Ersatte Sanyo som lagt av. 2008-06-25 installerat LLVP i gillestugan Panasonic NE9GKE.

Utloggad caps

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #7 skrivet: 31 december 2010, 13:20:54 »
Eller den här?
http://www.kaut.de/pdf/TD/TDSAP-KCRV91EHInverter.pdf
[/quote]

Den var bäst hittills. Men den är på tyska och jag blev inte klokare efter att ha översatt den i google translate. Tack alla för hjälpen iaf. Kanske läge för en ny pump.


10-2. Felsökning med självdiagnos
10-2-1. Metod för självdiagnos
Om strömindikatorn tänds varje halv sekund av inomhusenheten bör
Du utföra följande metod en grundlig felsökning.
   NOT
q Om strömindikatorn tänds varje halv sekund när
   Nätsladden är inkopplad, är antingen en trasig yttre rom (för
   OTP data) på kretskortet av den installerade inomhusenheten är det ett läge omkopplare
                                                                                     Normalt är det
   Inläggning fel har uppstått eller ROM är inte installerat.
                                                                                     Inställd. De positioner
q Även om ingen ström är fortfarande läge på OFF, och testa demo för
   Störningar i minnet, så du bör tänka på när felsökning följande kontroller osv används.
   : Fortsätt
Förfarande:
(1) Stäng av strömförsörjningen.
(2) Vrid funktionsväljaren på inomhusenheten till OFF (självdiagnos).
(3) Om en oegentlighet upptäcks eller en automatisk skyddsfunktion är aktiverad, blinkar
    Självdiagnostik ljus 1, 2 och 3 var 2 sekunder i 5 sekunder lång (om de blinkar,
    Du hör ett pip).
                  Om någon oegentlighet upptäcks, blinkar den självdiagnostik ljus 1, 2
   NOTE och 3 inte och det finns ingen ljudsignal hörs.
(4) Summern ljuder tre gånger så att du vet att diagnosen är klar.
(5) Ställ in omkopplaren efter reparation fortfarande på och stänga av DEMO
    Spänningsmatning för att rensa diagnos. Ställ in omkopplaren
    sedan kontrollera att OFF huruvida halten verkligen har tagits bort.
10-2-2 Hur du. Detaljerade uppgifter om diagnos

          Strömindikatorn blinkar på fel, som avgör sensorn när den blinkar, för skyddsfunktioner
NOT
          display, som aktiveras efter driftstörning läge under operationen mer än fyra gånger
          valdes.
        q mikrodator slutar fungera och strömmen slocknar när säkringen på
          Terminal av kretskortet inuti enheten blåser.

Utloggad poesi

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #8 skrivet: 04 januari 2011, 22:36:28 »
Har likadan pump, men den vill aldrig avfrosta, så ikväll leta jag fel. Tog bort höljet på innedelen, där fanns en lapp med olika lampkombinationer för felsökning.Men får inte igång själva testet.

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #9 skrivet: 05 januari 2011, 13:59:24 »
Hej, min värmpump strular.. sanyo sap-krv91eh. Utedelen går men när innedelen ska börja blåsa och värma (det hörs att den är på väg att starta) så slutar det med att det låter som en djup suck från innedelen och den röda lampan börjar blinka. Sen börjar den om. Jag upplever det som att den inte orkar starta. Ibland när månen står rätt(?) i förhållande till Pluto och vinden blåser från något speciellt håll så startar den och går allt från 1 timme till 1 månad. En tekniker har varit här och han tyckte att jag skulle jorda eluttaget vilket är gjort.

Jag har sökt länge på nätet men inte hittat hur man gör för att självdiagnostisera min pump men jag har bara hittat för andra modeller där fjärrkontrollen inte är likadan som min. Någon som vet hur man gör med min modell eller har varit med om samma fel som jag och fick en lösning på det?

Tack på förhand!

Kolla din mail
« Senast ändrad: 07 januari 2011, 18:39:03 av Zelda »

Utloggad spurs

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #10 skrivet: 07 januari 2011, 10:20:18 »
Hejsan!!!  Har en exakt likadan pump som du, dina problem liknar mycket mina fel också men min startar och går bara 5 min sen stänger den ner igen och driftlampan blinkar ca 1 min sedan fast sken, efter ca 3 min startar den igen så kan den hålla på en hel dag, sen helt plötsligt så kan den funka i ett par dar igen. Mycket egendomligt tycker jag pumpen är 9 år gammal.
Har varit i kontakt med en pumpgubbe angående självdiagnostik han sa att man skulle lossa en tråd på reläet som sitter ihop med tidreläet det är en kabelsko som är röd, har ej testat ännu, vet ej om man vågar?? vad tror du???? ???

Utloggad caps

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #11 skrivet: 07 januari 2011, 12:14:45 »
Hej, min värmpump strular.. sanyo sap-krv91eh. Utedelen går men när innedelen ska börja blåsa och värma (det hörs att den är på väg att starta) så slutar det med att det låter som en djup suck från innedelen och den röda lampan börjar blinka. Sen börjar den om. Jag upplever det som att den inte orkar starta. Ibland när månen står rätt(?) i förhållande till Pluto och vinden blåser från något speciellt håll så startar den och går allt från 1 timme till 1 månad. En tekniker har varit här och han tyckte att jag skulle jorda eluttaget vilket är gjort.

Jag har sökt länge på nätet men inte hittat hur man gör för att självdiagnostisera min pump men jag har bara hittat för andra modeller där fjärrkontrollen inte är likadan som min. Någon som vet hur man gör med min modell eller har varit med om samma fel som jag och fick en lösning på det?

Tack på förhand!

/Petter

Kolla din mail

Sweet! Tack för den =)




Utloggad caps

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #12 skrivet: 07 januari 2011, 12:29:21 »
Hejsan!!!  Har en exakt likadan pump som du, dina problem liknar mycket mina fel också men min startar och går bara 5 min sen stänger den ner igen och driftlampan blinkar ca 1 min sedan fast sken, efter ca 3 min startar den igen så kan den hålla på en hel dag, sen helt plötsligt så kan den funka i ett par dar igen. Mycket egendomligt tycker jag pumpen är 9 år gammal.
Har varit i kontakt med en pumpgubbe angående självdiagnostik han sa att man skulle lossa en tråd på reläet som sitter ihop med tidreläet det är en kabelsko som är röd, har ej testat ännu, vet ej om man vågar?? vad tror du???? ???

Hej, jag fick just en instruktionsmanual där självdiagnostiksinstruktionen finns med och den är på svenska. Tyvärr kan jag inte bifoga hela manualen här då den är större än 400 kb men jag kan maila den till dig spurs. Kommer testa detta nästa gång pumpen blinkar rött.


Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #13 skrivet: 07 januari 2011, 18:42:42 »
Hejsan!!!  Har en exakt likadan pump som du, dina problem liknar mycket mina fel också men min startar och går bara 5 min sen stänger den ner igen och driftlampan blinkar ca 1 min sedan fast sken, efter ca 3 min startar den igen så kan den hålla på en hel dag, sen helt plötsligt så kan den funka i ett par dar igen. Mycket egendomligt tycker jag pumpen är 9 år gammal.
Har varit i kontakt med en pumpgubbe angående självdiagnostik han sa att man skulle lossa en tråd på reläet som sitter ihop med tidreläet det är en kabelsko som är röd, har ej testat ännu, vet ej om man vågar?? vad tror du???? ???
Kan tänka mig det. Gjorde själv enl. beskrivningen jag fick från Ahlsell på grannens som stannat. Den startade bara om i läge off.
Men det beror nog på tidreläet som är vad jag vet extrainsatt i Sverige för att starta efter strömavbrott.
« Senast ändrad: 07 januari 2011, 20:55:28 av Zelda »

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #14 skrivet: 07 januari 2011, 19:07:37 »
Har hört det där av en annan kylmontör i stan, han fick den bara att starta upp i off läget på knappen som är under luckan, dom ska tydligen vara kopplade så, vad jag vet har vi bara haft fel på 1 eller 2st 91or och båda har varit kretskort, det jävliga är att man inte vet vilket då den felkodar "kretskort" och inget mer, svindyra vill jag minnas att dom var också.

Utloggad caps

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #15 skrivet: 07 januari 2011, 19:45:15 »
Har hört det där av en annan kylmontör i stan, han fick den bara att starta upp i off läget på knappen som är under luckan, dom ska tydligen vara kopplade så, vad jag vet har vi bara haft fel på 1 eller 2st 91or och båda har varit kretskort, det jävliga är att man inte vet vilket då den felkodar "kretskort" och inget mer, svindyra vill jag minnas att dom var också.

Lite rädd för att det skulle vara dyrt. Köpte därför en ny kines-atlas(?) men tänkte försöka självdiagnosistera sanyon innan den nya installeras. Om det går. Nu vet jag iaf hur man ska göra, om det sen fungerar får vi väl se :)

Cheers alla som hjälpt till :)

Utloggad caps

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #16 skrivet: 07 januari 2011, 19:49:10 »
Hejsan!!!  Har en exakt likadan pump som du, dina problem liknar mycket mina fel också men min startar och går bara 5 min sen stänger den ner igen och driftlampan blinkar ca 1 min sedan fast sken, efter ca 3 min startar den igen så kan den hålla på en hel dag, sen helt plötsligt så kan den funka i ett par dar igen. Mycket egendomligt tycker jag pumpen är 9 år gammal.
Har varit i kontakt med en pumpgubbe angående självdiagnostik han sa att man skulle lossa en tråd på reläet som sitter ihop med tidreläet det är en kabelsko som är röd, har ej testat ännu, vet ej om man vågar?? vad tror du???? ???
Kan tänka mig det. Gjorde själv enl. beskrivningen jag fick från Ahlsell på grannens som stannat. Den startade bara om i läge off.
Men det beror nog på tidrelät som är vad jag vet extrainsatt i Sverige för att starta efter strömavbrott.

Kanske därför spurs tekniker tyckte att han skulle lossa den där tråden?

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #17 skrivet: 07 januari 2011, 20:53:43 »
Har hört det där av en annan kylmontör i stan, han fick den bara att starta upp i off läget på knappen som är under luckan, dom ska tydligen vara kopplade så, vad jag vet har vi bara haft fel på 1 eller 2st 91or och båda har varit kretskort, det jävliga är att man inte vet vilket då den felkodar "kretskort" och inget mer, svindyra vill jag minnas att dom var också.
Ja jag misstänker något av kretskorten för fläktmotorn utedel vill inte gå som den ska.
Ja korten var dyra. Innedelens kretskort var 6ggr dyrare än till 123án.
Sen är det ju konstigt att man kollar koderna utan knapptryckning i samma läge som den normalt står i vid drift (OFF).
« Senast ändrad: 07 januari 2011, 20:57:22 av Zelda »

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #18 skrivet: 08 januari 2011, 13:26:38 »
Sitter dessutom 3st kretskort i 91an vill jag minnas.

Utloggad FunnyName

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #19 skrivet: 23 januari 2012, 13:35:06 »
Hej!
Vet att detta är ett gammalt ämne men internet är tidlöst!

Har en likadan Sanyo SAP-KRV91EH som ger upp med en djup suck
och sedan startar om efter ett antal minuter.

Anar av inläggen ovan att det faktiskt finns en instruktion för
självdiagnostik som gäller den svenska modellen med tidrelä.

Skulle bli gråtfärdig av lycka om någon kan ge mer info i detta ämne!


Pumpen är 10-11 år gammal så nu har den väl betalt sig själv och
börjat spara pengar också...synd om man måste köpa en ny och
rent ekonomiskt hamna på ruta ett igen.
« Senast ändrad: 23 januari 2012, 13:37:18 av FunnyName »

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #20 skrivet: 23 januari 2012, 15:28:36 »
Hej
En röd kabel på tidreläet måste lossas för att köra felsökningen.
Du hittar det under locket i innedelens högra sida.
Sen följer du felsökningsguiden. Har du den inte så lägg upp din mailadress.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #21 skrivet: 23 januari 2012, 20:10:48 »
är till 99% säker på att jag har alla nya kort till sanyo 91  skulle kunna sälja dom för en billig penning då pumpen börjar bli ovanlig....skicka meddelande om intresse finnes....

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #22 skrivet: 23 januari 2012, 20:36:12 »
Finns två kort i utedelen och ett i innedelen.
Kortet i innedelen med återstart vid strömavbrott är väldigt dyrt.
Ahlsell har ett innedelskort utan återstartrelä som ligger mycket bättre i pris, men då startar den inte efter strömavbrott.

Otroligt välbyggda pumpar, så de är värda att byta delar i om du inte får ett för högt pris för bytet.

Varjag 59

  • Gäst
Varjag 59
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #23 skrivet: 02 mars 2012, 15:08:09 »
Hej.

För att kunna utföra en självdiagnostik får man göra följande:

1.   Bryt spänningen till aggregatet.
2.   Koppla ur återstartsreläet som sitter på höger sida av innedelen. (så den inte har med driften att göra)
3.   Ställ driftväljare på innedelen i läge ”ON”.
4.   Återställ spänningen.
5.   Ställ driftväljaren i läge ”OFF” (självdiagnostik)
6.   Avläs felkoden och avhjälp felet.

I 95% av fallen med 91:an så är det hetgasgivaren som spökar. Om det är något kretskortsfel, bör man vara mycket säker på vilket kretskort det är innan man börjar byta delar. Det kan bli obehagligt dyrt, och en investering av en ny pump är nog att föredra.

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #24 skrivet: 02 mars 2012, 15:32:11 »
Finns mycket billigare innedelkort om det skulle vara det kortet, men de då får man inte återstartfunktionen efter strömavbrott.

Har köpt ett Sanyo 91 utekort och ett innekort och båda var bra i pris faktiskt.
Ett var nog åsknedslag under sommaren när pumpen inte användes.
Men måste man ha innekortet med återstart är det väldigt dyrt.


Utloggad FunnyName

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #25 skrivet: 29 september 2012, 01:20:05 »
Vill bara komplettera här med att just mitt problem med en suckande innerdel är löst.
Testade tidigare, förra vintern, termistorn i innerdelen med värmepistol och ohm-mätare, inget fel...
Senare tester visade dock att det faktiskt blev avbrott vid vissa temperaturer.
Hatar intermittenta fel...
Nåväl, köpte en ny passande termistor från Elfa för 8 kr och 37 öre (plus frakt...):
NTC-motstånd 47 kohm, Artikelnr 60-260-82

Härligt med en 12 år gammal, betald, värmepump som står och blåser in varmluft med COP 4!
(Tänker på den ekonomiska kalkylen om det är lönsamt, pumpen kostade 37 tusen...)
« Senast ändrad: 29 september 2012, 01:35:56 av FunnyName »

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #26 skrivet: 29 september 2012, 23:16:50 »
Kanonpumpar Sanyo´s Rolls Roys tummenupp

Utloggad umeuffe

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Umeå
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #27 skrivet: 04 juli 2016, 08:17:40 »
Hej,
Jag är ny i forumet, vi flyttade till en villa för ca. 3 år sedan med en sap-krv91eh installerad i.
I höstas gav den upp, fläkten i innerdelen startar och den röda lampan börjar blinka efter någon minut sen händer inget mera.
Har försökt med självdiagnostiken men har inte fått det att fungera, kan bero på att jag missat att koppla ur återstartsreläet som jag läst om i denna tråd men nu har jag redan monterat ut korten från ytterdelen.
Som ni ser är det ena kortet trasigt, minst en transistor K2919 och ett motstånd som jag inte ser värdet på, hittar inget schema på kortet.
Pumpen har fungerat bra men sitter lite felplacerad i mitt tycke, nämligen i vårat sovrum så vi stänger av den på natten och den är dessutom bara kopplad till ett ojordat uttag, läste att det inte är så bra..
Sen pumpen gick sönder har jag funderat på att sätta in en Mitsubishi FH35 som ersättare i vardagsrummet men Sanyon skulle vara ett bra komplement om den går att laga billigt.
Är det någon som har ett kort till salu eller vet var det kan beställas?
Det är väl knappast någon som har sparat ett trasigt kort som man kan ta komponenter ifrån :)

Utloggad elolle

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #28 skrivet: 05 juli 2016, 10:21:38 »
Prova att göra den strömlös i 2 dygn,
det funkar jävligt ofta med 91:or.

Utloggad umeuffe

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Umeå
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #29 skrivet: 06 juli 2016, 15:22:10 »
Provade det ett antal ggr när den gick sönder i höstas utan framgång, de trasiga komponenterna måste nog bytas för att få igång den.
Jag fann en annan tråd här på forumet av jkbpower som verkar råkat ut för samma fel som mig så det är nog bättre att jag fortsätter i den tråden istället
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=56558.0

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #30 skrivet: 06 juli 2016, 19:49:49 »
kan kolla om mina kort finns kvar på lagret

Utloggad umeuffe

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Umeå
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #31 skrivet: 06 juli 2016, 22:31:17 »
Det skulle vara väldigt smidigt om du har något kort på hyllan  :)

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #32 skrivet: 07 juli 2016, 07:38:53 »
tror jag har alla korten faktiskt ska kolla..

Utloggad umeuffe

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Umeå
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #33 skrivet: 07 juli 2016, 10:20:13 »
Låter lovande, PM:a mig om du hittar igen dom

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #34 skrivet: 07 juli 2016, 11:42:49 »
fanns inte kvar.... :(

Utloggad umeuffe

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Umeå
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: hur göra självdiagnostik sap-krv91eh
« Svar #35 skrivet: 07 juli 2016, 13:46:39 »
Ok, det var synd men tack ändå!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!