Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ackumulatortank med vv-laddslinga el dyl. ÖstergötlandsomrÃ¥det...  (läst 1999 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kalle LKPG

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…tvidaberg
  • Antal inlägg: 94
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Önskar köpa acktank med vv-laddslinga el dyl som arbets/volymförstorare och förvärmning av varmvatten till min VP.

Hör av er här el på telefon 073 673 06 79

MVH
Kalle
« Senast ändrad: 22 november 2012, 22:08:32 av Kalle LKPG »

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Är det så bra med en tank med beredare till förvärmning med tanke på legionella jag skulle nog söka efter en med slinga.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
Du kör slinga smurf va? Hur mycket hinner kallvattnet förvärmas innan det når VV-beredaren?

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Jag har en 15 meters slinga som är utdragen från botten till nästan topp och i toppen ligger en 10 meters slinga som ligger åt andra hållet och när jag kollat tempen när nån duschar så ligger vv tempen ca 5 grader under framledningen men vid mindre tappning så ligger dom ungefär på samma temp. När jag eldat upp tempen i tanken med vedpannan kan man tappa obegränsat med vv utan att vp startar brukar fylla ett badkar med 2000 liter.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Kalle LKPG

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…tvidaberg
  • Antal inlägg: 94
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Njaa kan vara så, dock lär det väl värmas bort i VV-beredningen senare men risk för tillväxt är ju stor i de temperaturerna. Är inte helt klar ännu hur jag vill ha det. Likaså är jag orolig att 500l blir för stort.

/Kalle

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
Kan inte legionella frodas i ett rör då?

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Jo visst kan legionella växa i ett rör men det är så liten volym så man spolar ju igenom den vid nästan varje tappning så det brukar anses säkert med slinga. Ev legionella dör nog inte i vp hos mig i alla fall tempen är för låg brukar ligga på max 52-53 grader i topp och 47 i botten. Tror inte det är nån risk att 500 liter blir för stort det går väl att justera kopplings diffen på ivt.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Kalle LKPG

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…tvidaberg
  • Antal inlägg: 94
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Ja då letar vi tank med slinga då:)

MVH
Kalle

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!