Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Väggspon pÃ¥ golv (vattenburen golvvärme)  (läst 1137 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad drsakke

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 0
  • Karma +0/-0
Väggspon på golv (vattenburen golvvärme)
« skrivet: 25 september 2010, 23:21:56 »
Hei! första innlägg! studs

Håller på at lägga inn golvvärme i mitt hus och har lagt Byggelit sporgolv 22mm. Nu ska jag ha naturgummigolv i köket og behöver fastunderlag utan spor för at kunna limma belägget. Byggelits monteringsanvisning säger att man ska använda deras egen "ROT-golv" 12 eller 16mm som är "FUNKTIONSGODKÄNT". Detta hade de inte på lager där jag köpte sporplattorna. och jag måste få ordning på golvet fortast möjligt och kan inte vänta.
Så jag köpte väggspon 12mm(byggelit) .
âr detta dumt??? utifrån hållbarhet kan jag inte se något problem då det ska skruvas och limmas i underlaget med fullt understöd. Men är det et problem inneklimamässigt??? är det skillnad på sponkvalitet(bindingsmedel etc)????

MVH
Sakke

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: Väggspon på golv (vattenburen golvvärme)
« Svar #1 skrivet: 27 september 2010, 06:52:00 »
Det är säkert inget problem funktionsmässigt, det är bara om det uppstår något problem efter installationen så kommer du kanske få problem med garantier.
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad drsakke

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 0
  • Karma +0/-0
SV: Väggspon på golv (vattenburen golvvärme)
« Svar #2 skrivet: 29 september 2010, 20:58:48 »
tack för svar!
Har lagt golvet nu, la spånplattlim under och i sköter och sedan skruvat i 15-20cms mellanrum, sitter som gjutet, ingen knirk. Blir nog bra detta....

MVH
Sakke

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!