Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hi-power  (läst 2105 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
Hi-power
« skrivet: 28 december 2008, 09:33:23 »
Har kjørt min RAS13 pÃ¥ Hi-power siste 4 døgn og er positivt overrasket over hva den da orker . Ser heller ikke ut som den drar særlig mer strøm . Forskjellen pÃ¥ normal drift og Hi-power ser ut som stort sett er at pumpa virkelig guffer pÃ¥ de siste minuttene før avfrosting , og at avfrostingen virker som gÃ¥r raskere . Trolig pÃ¥ grunn av mer energi-tilførsel under og rett før avfrosting . Slik sett har jeg inntrykk av at det er bare da det er merforbruk av strøm , og utgjør sÃ¥ledes veldig lite da det er en liten del av driftstida dette foregÃ¥r . Fler som har samme erfaringen antakelig ? SÃ¥ heretter er det Hi-power som gjelder nÃ¥r det nærmer seg -10 . Blir faktisk mindre temperaturfall under avfrostingen da. Naboen sin Mitsubishi Heavy  gÃ¥r automatisk ut av Hi-power etter 6-7 minutter . SÃ¥ slik sett sÃ¥ er Toshiba ett hakk bedre der ogsÃ¥ i tillegg til at manuelt valgt viftehastighet stÃ¥r der jeg faktisk setter den. Ingen tvil om at en manuelt riktig innstilt varmepumpe fungerer bedre enn den som er prisgitt automatikk.
Raptus  *vinkar*
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

Utloggad vfr

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: Hi-power
« Svar #1 skrivet: 28 december 2008, 10:41:08 »
Hei Raptus.


Jeg har en ras 10 skvp-e når jeg bruker Hi power øker strømforbruket ganske mye.det er ikke ofte jeg har hatt behov for det.
varmepumpa vart montert i høst og jeg er overrasket over det lave forbruket i snitt har det blitt ca 500 w i timen

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
SV: Hi-power
« Svar #2 skrivet: 29 december 2008, 09:19:15 »
Hei vfr . Jeg bruker Hi-power nÃ¥r pumpa ikke klarer Ã¥ holde varmen ved normalmodus men for Ã¥ klemme ut litt ekstra nÃ¥r jeg mÃ¥ , og det er ordentlig kaldt. Det er klart Ã¥ kjøre Hi-power ved mildvær  drar ekstra . Men prøv nÃ¥r det er kaldt og i grenseland til at pumpa klarer jobben alene . Merk deg effektforbruket da , sÃ¥ vil du nok erfare samme som meg .Hva slags pumpe jeg har stÃ¥r i margen til venstre . Uansett Hi-power eller Ã¥ sette pÃ¥ annen tileggsvarme sÃ¥ er valget enkelt .
 *vinkar* Raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!