Helt rakt kan jag svara på kinnans inlägg,att Kinnan är ett seriöst företag som sköter sig på marknaden därom råder inget tvivel
Solklart är det så att många leverantörer inte sköter sig eller har en tillräckligt långsiktig lösning på sin verksamhet!
Men Kinnan får inte en tusendel så många telefonsamtal från kunder som söker reservdelar etc, som landets övriga värmepumpsfösäljare får frågor om Kinnans Beteckningar, och jag tror inte att Kinnan är medvetna om detta faktum,att hundratals samtal rörande dessa beteckningar och ev skillnader dagligen göder Telia med fler operatörer inom telefonin. Är kunderna rätt informerade? ang dom förändringar som gjorts då dom inte litar på uppgiftslämnaren utan måste vända sig till konkurrerande företag för ytterligare information.
Och dessutom om det nu gäller reservdelar så är det väl bara för Kinnan att sälja och vara glad!
En del köper sin volvo i Sverige och andra köper den i tex, tyskland.
Men inga verkstäder sätter sig på tvären och ber personen ifråga att åka till tyskland och reparera bilen!
Reservdelsmarknaden är liten idag men kan vara enorm i morgon! (kanske ett Biltema för värmepumpar)
Jag hoppas att tror att Kinnan inte blir sura utan lyssnar på kritik och tar till sig den, för det är det som gör detta Forum så fantastiskt bra även för dom som kan värmepumpar och som säljer värmepumpar, man får ju faktiskt veta hur man uppfattas och vad folk anser och vilka bekymmer som kan uppstå efter att värmepumpen blivit installerad både för Kinnan och "Blocketförsäljaren"
Jag är Moderator och tar därför inte parti för någon,och alternativa lösningar på problem är bra och för utvecklingen framåt men utvecklingen måste även gälla lite förlegade uppfattningar om handel och hur man skall tackla framtidens handel i ett gränslöst Europa.