Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: SYLFER i Kronoberg har lagt ner verksamheten  (läst 1747 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Genki

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 510
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Underskatta inte luft/luft som värmekälla !
SYLFER i Kronoberg har lagt ner verksamheten
« skrivet: 07 april 2006, 13:23:56 »

Värmepumpsföretaget SYLFER som arbetade i Växjö med omnejd och som startade upp våren 2005 har lagt ner sin verksamhet. Företaget marknadsförde generösa garantier (bl.a. 8 års kompressorgaranti) och "gratis" översyner de första två åren och som ingick i installationspaketet. Intrycket av marknadsföringen var att verksamheten och satsningen skulle vara långsiktig, men tyvärr så verkade det inte hålla.

Man kan inte låta bli att tycka synd om de kunder som köpt värmepump av företaget då dessa inte kommer att kunna dra nytta av de längre garantierna eller den "gratis" service som utlovades. Vidare kan man undra hur garantiåtgärder och annan support kommer att fungera mot slutkunderna om och när service behövs.

Slutsats: Anlita väl etablerade kyl- och värmepumpsföretag med goda referenser på orten och som har dokumenterat lång erfarenhet inom branschen. Även om det kostar några extra slantar så är det värt varenda krona.

Utloggad nic2

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1564
  • Karma +1/-1
  • Jag saknar min kamin...ibland
SV: SYLFER i Kronoberg har lagt ner verksamheten
« Svar #1 skrivet: 07 april 2006, 14:29:17 »
Slutsats: Anlita väl etablerade kyl- och värmepumpsföretag med goda referenser på orten och som har dokumenterat lång erfarenhet inom branschen. Även om det kostar några extra slantar så är det värt varenda krona.

Jo, om man får problem eller haveri, annars är det ju helt bortkastade tusenlappar. >:D
1,5 plans villa (-82)140m2 i Östergötland.
Bergvärme, Nibe 1230-6, 150m energibrunn, installerat 2007

Förbr. 2012: Totalt 12000kWh, varav 4800kWh till VP för värme & varmvatten.

Utloggad Ingenjören

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Växjö
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: SYLFER i Kronoberg har lagt ner verksamheten
« Svar #2 skrivet: 07 april 2006, 15:36:42 »
Fick en offert från dem på 36.000kr för 6 månader sedan men valde att installera via kontakter för 13.000. Är mycket glad för detta!!!

Inte konstigt att de tappade kunder med de priserna, för mellanskillnaden 23.000kr kan jag ju köpa 2 nya aggregat om jag skulle få problem - dessutom visade sig ju garantin vara värdelös eftersom de gick i KK efter 6 mån....

/Ingenjören
Citcop / Chofu 1229 sedan okt-05 kompletterad med Fujitsu 12 LAC golvmodell sedan dec-10 
Chofun utbytt mot Mitsubishi FD35 2012.
Villa 2 plan totalt 175kvm, timmerväggar, direktel. Ursprunglig förbrukning 24000kWh inkl. allt. Senaste förbrukning ca 14000kWh inkl. allt.

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: SYLFER i Kronoberg har lagt ner verksamheten
« Svar #3 skrivet: 07 april 2006, 16:22:24 »
Dom offererade troligen inte chofy 1229 för 36000,man måste jämföra samma produkter .Är man nöjd med lite så går det handla billigt

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 685
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!