Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: UnderhÃ¥ll Fighter 2010 ?  (läst 868 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad maigaard

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
Underhåll Fighter 2010 ?
« skrivet: 12 januari 2016, 21:08:38 »
Jag har en Fighter 2010-8 och VVM240 som har snurrat på nu i nästan 10 år. Visst har alla temp-givare byts ut på garantin och jag har varit tvungen att installera KVT11 samt extra värmeslinga runt fläktkåpan. Men det är också allt som har hänt (knock-on-wood...). Nu undrar jag om det finns något annat man kan/bör göra för att hålla igång den några år till. Enligt dokumentationen skal det finnas smutsfilter på värmebärare-slingan men icke hos mig. Hittar i alla fall inget. Sitter det filter någon annanstans ?
Jag kollar ibland att delta-T ligger inom normal-värden pÃ¥ dom 2 kompressor-stegen och det verkar dom göra fortfarande. Det betyder väl ocksÃ¥ att det mesta av kylmedlet finns kvar ? Undrar om det är lönt med ett "10-Ã¥r-byte" eller pÃ¥-fyllning pÃ¥  kylmedlet i alla fall ? Och vad kan det i givet fall kosta ?

/Peter

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 477
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!