Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Uponor Smatrix  (läst 733 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nicklas75

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 85
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Uponor Smatrix
« skrivet: 01 september 2018, 11:57:18 »
Hej Forumet,

Min fråga är kort och gott: Är Uponor Smatrix (Wave-trådlöst) något att ha?

I huset sitter en Bosch EHP 2.0/9 som värmer golvvärmen i hela huset. Tidigare ägaren satte in styrsystemet C-56 med T-55 termostater. Tyvärr sattes inte manöverpanelen in vilket resulterar i att man inte kan utnyttja automatisk styrning. Flera ställdon är sammankopplade till samma termostat så som entre, kök och vardagsrum.
Då de tidigare ägarna var i hög ålder och inte brydde sig om att optimera något, varken med värmen eller annat i huset är det dags att ta tag i detta. Tyvärr fick jag väldigt lite information om huset, total avsaknad av huspärm men hittade ett dokument på hur slingorna ska vara injusterade. Detta har jag gjort.

Läser man på uponors sida verkar Smatrix systemet vara guds gåva MEN fungerar det i verkligheten? Är automatisk injustering något bra? För en novis som jag inom detta ämnet låter det som en bra väg att gå. Upp med ett gäng termostater och sen fungerar allt bekymmersfritt.

Någon som har erfarenhet av detta system eller liknande - för och nackdelar?

Tack på förhand,
Nicklas
« Senast ändrad: 01 september 2018, 12:02:54 av Nicklas75 »
Anebyhus byggår 2012. 1-plans villa på 145 kvm.
Bosch EHP 2.0/9 frånluftspump. Uponor golvvärme.
Västra Götaland

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!