Skrivet av: D_Sundsvall
« skrivet: 09 januari 2010, 12:47:59 »Slutrapport på 123 Thumbsup
Fick en helt ny utedel igen (feb 2009)
Nu har den rullat snart ett år
utan problemas.
Ser att många nästan har en teknker inne-
boende
Mitt råd inom denna "hästhandlar bransch":
Ge Er aldrig! kräv nya maskiner direkt (utedel eller inne)!
OBS!!Gäller första året
Lagningar på plats håller offtast en tid sen kommer
nästa problem....
Fattar inte att Åf gör detta till "basic" och skickar haverierna
tillbaka till fabrikanten direkt.....
Tid är pengar i hela ledet
Bra att det fungerar !
L/L är ganska avancerade prylar rent tekniskt och det är nog inte alltid installatörerna egentligen kan så mycket om felsökning. Dessutom är det så "billigt" att byta tex en utedel att det inte lönar sig att felsöka på den..
Ja, kvaliteten är på tok för låg, det har ju även försäkringsbolagen uppmärksammat.
Faktum är att det spelar ingen roll om grejerna är billiga om de går sönder. Man köper en L/L för att man skall slippa engagera sig mera i uppvärmningssystemet..
Jag skulle hellre sett att de kostade 30-40 papp och därmed har en högre kvalitetsnivå än att man skall pressa priserna ned hela tiden som på vilken elektronikpryl som helst..