Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Elpatron  (läst 370 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lasse Sandström

  • Gäst
Lasse Sandström
Elpatron
« skrivet: 06 januari 2024, 14:25:33 »
Hej,jag har en Nibe split Acvm10-270 frÃ¥n 2013,nu när det blev minus 35 sÃ¥ orkade inte elpatron att hÃ¥lla hyfsad innetemp,  +12 är inte ok,försökte öka effekt pÃ¥ patron men klarade inte av att fÃ¥ in rätt sida pÃ¥ displayen,provade att ratta pÃ¥ r25 som det hörde till elpatron den var graderad frÃ¥n a-f,är det nÃ¥n som vet hur jag gör,eller om det ens gÃ¥r att öka pÃ¥ den?PS Bor 3 mil söder om UmeÃ¥ sÃ¥ ibland nyper det till med kylan,dock väldigt ovanligt med 35 minus,har aldrig hänt sen vi installera den.

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9685
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Elpatron
« Svar #1 skrivet: 06 januari 2024, 14:34:08 »
9 kW är max el-patron det går att få med ACVM 270. Har du manualen?
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Lasse Sandström

  • Gäst
Lasse Sandström
SV: Elpatron
« Svar #2 skrivet: 06 januari 2024, 15:50:40 »
Ja jag har manualen,men kan inte hitta nån guide till hur jag får fram rätt sida på displayen,man trycker ju på plus och minus och efter,men hittar inte rätt sida för elpatron?

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9685
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Elpatron
« Svar #3 skrivet: 06 januari 2024, 16:14:37 »
Ur manualen sidan 28: "Inställning maxeffekt, eltillsats
Inställning av olika maximala elpatroneffekter görs på ratt
(R25) på effektvaktskortet (AA22). Inställt värde visas i meny
8.3.2. Nedanstående tabell gäller endast när meny 9.2.8
Tillsatsstyp är ställd på "Intern el 1" (fabriksinställning)."
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Lasse Sandström

  • Gäst
Lasse Sandström
SV: Elpatron
« Svar #4 skrivet: 06 januari 2024, 21:15:49 »
Jo det där har jag läst,men hur kommer jag till 8.3.2 i menyn,har tryckt mig less,men kommer inte fram till rätt

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9685
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Elpatron
« Svar #5 skrivet: 06 januari 2024, 21:22:48 »
Har du varit inne i meny 8.1.1 och ändrat till menytyp "Utökad" först?
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Lasse Sandström

  • Gäst
Lasse Sandström
SV: Elpatron
« Svar #6 skrivet: 06 januari 2024, 22:02:43 »
Nä tvivlar pÃ¥ att jag tar mig dit ens  utan guidning

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!