Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ang Ivt He c7 Ang värden  (läst 1604 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mathias tjernlund

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ang Ivt He c7 Ang värden
« skrivet: 27 november 2018, 10:55:28 »
Har haft min pump nu i ca 1 månad. Funderar på mina inställningar. Värmekurvan tidigare idag var 24.5/66.5

Men sänkte den till 22/66  var den tidigare för hög ? Är inte sÃ¥ haj pÃ¥ det här. Försökt o läst allt jag kan hitta. Ca -5 ute runt 22 c inne innan jag ändrade
« Senast ändrad: 27 november 2018, 12:55:58 av Mathias tjernlund »

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9622
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Ang Ivt He c7 Ang värden
« Svar #1 skrivet: 27 november 2018, 13:25:48 »
Man bör ha så låg värmekurva det går men samtidigt ger den värmekomfort man vill ha. Alla termostater ska stå helt öppna när man provar ut värmekurvan. Därefter kan man sänka termostaterna i t.ex. sovrum om man vill ha lite svalare där och det behövs.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!