Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod U1  (läst 1961 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarlP

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Felkod U1
« skrivet: 17 april 2018, 08:36:48 »
I förra veckan upptäckte jag att min pump stannat och displayen visade felkod U1. Jag reseta och starta om varav den gick några min för att sedan stanna igen. Gjorde sammma procedur några gånger och den var ingång för att senare under natten återigen stanna. Följande dagarna har den betett sig likadant fram tills idag då den ej stängt av sig alls och fungerat felfrit sånära att den visar att den värmt på upp till 67grader när vi begärt max 55.
När den även varit avständ sÃ¥ har jag reflekterat över  att den indikerar pÃ¥ att trycket gÃ¥tt ner i tanken men sedan när pumen startat sÃ¥ indikerar den pÃ¥ det trycket vi sÃ¥ att säga fyllt upp till. 1,5.
Någon som känner till detta fenomen och haft liknande fel. Kanske är det något jag kan lösa själv?
Har ju den minsta modellen av pump med vatten inne och utedel istället för köldmedel.
Nybliven villaägare med nyinstallerad
Ecodan EHPT20X-YM9C/W50VHA2 samt innegivare PAR-WT50R-E
140kvm i souterräng i tre plan i västra Sthlm

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 685
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!