Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Betalsätt i webshopen?  (läst 10273 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3404
  • Karma +4/-7
SV: Betalsätt i webshopen?
« Svar #15 skrivet: 14 oktober 2010, 15:43:30 »
PayPal kostar 28:- per uttag
Paypal tar ingen uttagsavgift.
« Senast ändrad: 14 oktober 2010, 15:47:34 av Ridax »
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Hansson

  • Värmer med ved ej
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 1723
  • Karma +2/-1
  • Kön: Man
    • Min logger
SV: Betalsätt i webshopen?
« Svar #16 skrivet: 14 oktober 2010, 16:44:11 »
Kommer du sälja till USA oxå?

Baxi solo innova 30kw 2000L ackumulatortank
Jøtul I 520 FL.MITSUBISHI FH35 VEHZ.
http://www.e-logger.se/pub?hansson&p=1

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34902
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Betalsätt i webshopen?
« Svar #17 skrivet: 14 oktober 2010, 17:07:02 »
Nej.

Vill inte bli stämd.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Betalsätt i webshopen?
« Svar #18 skrivet: 14 oktober 2010, 23:15:15 »
PayPal kostar 28:- per uttag
Paypal tar ingen uttagsavgift.


Så länge som du tar ut dollares till en amerikansk bank så är det gratis.

Svenska pissetassar till en svensk bank kostar 28:-

https://www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=_display-withdrawal-fees-outside
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3404
  • Karma +4/-7
SV: Betalsätt i webshopen?
« Svar #19 skrivet: 15 oktober 2010, 06:47:57 »
Så länge som du tar ut dollares till en amerikansk bank så är det gratis.
Svenska pissetassar till en svensk bank kostar 28:-
Nej, det är GRATIS att ta ut pengar till svensk bank.  Det ser du själv pÃ¥ länken du gav (Withdrawal fee = free).  Det som kostar 28:- är om man har angivit FELAKTIGA bankuppgifter sÃ¥ betalningen misslyckas och pengarna sänds tillbaka till Paypal (return fee).  DÃ¥ tar de en avgift pÃ¥ 28:- för att de manuellt mÃ¥ste hantera detta och boka tillbaka pengarna pÃ¥ ditt Paypal-konto.

Paypal return fee
« Senast ändrad: 15 oktober 2010, 06:52:48 av Ridax »
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34902
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Betalsätt i webshopen?
« Svar #20 skrivet: 15 oktober 2010, 06:57:59 »
Vad man kan konstatera är att de dels verkar ha delat upp marknaden mellan sig, INGEN tillhandahåller alla tjänster, och alla har olika nivåer på avgifter, risker, försäkringar, växlingsavgifter, inlösenkostnader o.s.v.
Efter att ha granskat det hela i typ 10 timmar så tycker jag ändå att moneybooker verkar ha ett koncept som passar mig rätt bra med både kortbetalning, och direktbetalningar i många europeiska länder till en relativt låg kostnad.
Risken för bedrägerier tar jag själv till stora delar, ja, men...
Risken för att jag skall drabbas av kortbedrägerier med de nischprylar jag säljer är inte speciellt stor, och skulle jag se en order som verkar misstänkt kan jag alltid försöka kontakta kortägaren för att verifiera köpet innan jag skickar något.
Shit, jag har inte fler ordrar än att jag kan kontakta alla utlänningar som köper, om det nu är där största risken för bedrägerier finns.

Efter en tid lär man ju dessutom ha fått erfarenhet av hur stort problemet är, och då har man bättre på fötterna för att ta ett nytt beslut, t.ex. att gå över till ett dyrare alternativ, men där inte jag tar någon risk alls.

Jag vet att vissa företag alltid ringer upp och kollar om ordrarna är gjorda av den som utger sig ha gjort ordern, så det är ju faktiskt inte momöjligt ha ha lite säkerhetskontroll själv om man känner sig osäker, eller får ordrar för större belopp.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Betalsätt i webshopen?
« Svar #21 skrivet: 15 oktober 2010, 09:00:31 »
Så länge som du tar ut dollares till en amerikansk bank så är det gratis.
Svenska pissetassar till en svensk bank kostar 28:-
Nej, det är GRATIS att ta ut pengar till svensk bank.  Det ser du själv pÃ¥ länken du gav (Withdrawal fee = free).  Det som kostar 28:- är om man har angivit FELAKTIGA bankuppgifter sÃ¥ betalningen misslyckas och pengarna sänds tillbaka till Paypal (return fee).  DÃ¥ tar de en avgift pÃ¥ 28:- för att de manuellt mÃ¥ste hantera detta och boka tillbaka pengarna pÃ¥ ditt Paypal-konto.

Paypal return fee

 :-[ My bad  :-[
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 790
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!