Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Iq-therm fjärrkontroll  (läst 2042 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

David82b

  • Gäst
David82b
Iq-therm fjärrkontroll
« skrivet: 22 oktober 2015, 15:41:24 »
Söker en fjärrkontroll till iq-therm. Dom tillverkas tydligen inte längre. RC9 verkar den kallas.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34914
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Iq-therm fjärrkontroll
« Svar #1 skrivet: 23 oktober 2015, 07:32:09 »
Zone Controls har förvärvat  IQ Therm sÃ¥g jag när jag sökte.
De kanske kan hjälpa dig?
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3405
  • Karma +4/-7
SV: Iq-therm fjärrkontroll
« Svar #2 skrivet: 23 oktober 2015, 08:52:54 »
Fjärrkontrollen finns inte längre.  Zone Controls sÃ¥lde en rumstermostat med display och knappar som gick att använda med IQ Therms triac-enhet.  Nu har de tydligen slutat sälja direkt till slutkund och de marknadsför inte längre nÃ¥got för IQ Therms produkter, sÃ¥ jag vet inte om det var deras ordinarie produkter som passade IQ Therm eller hur man gör för att beställa.

Har du tappat bort IQ Therm-fjärrkontrollen (lite svÃ¥rt väl, den var inte sÃ¥ liten) eller har den slutat fungera?  Finns nÃ¥gra välkända men lätt fixade fel som uppstÃ¥r pÃ¥ fjärren.

Själv är jag ganska less på IQ Therm fjärrkontrollen, så om du verkligen vill ha en IQ Therm fjärr (t.ex. om du har flera rumstermostater, vilket inte jag har), så kan du få min mot att du ordnar/bekostar den rumstermostaten med display och knappar istället.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!